HÄXPROCESSER DÅ OCH NU
VÄL BEKOMME BÄSTA BESÖKARE !
* i texten nedan = KlickLänk till webbsida för förtydligande av ordens och/eller meningarnas sakinnehåll. Dock - det nedanstående redigeras då och då i sak såväl som i annat. Detta därför att det är ej alls Josefs mening att detta överhuvudtaget skall kunna uppfattas av någon enda som åt hållet Dogmigt * och/eller Ismigt * = statiskt/stelt * = dött *. Sådan åt hållet dominerat intellektuell ”smörja” * har Wi ju mer än nog av redan - i Josefs mer än 67-årade livsperspektiv sett i vart fall.
”Intelligent *, * Wi kommer att drömma * i natt
Intelligenta drömmar * som Wi aldrig någonsin drömt förut
Wi drömmer om att det Är Fred * och Frid * på Jorden *
Därför att Allas Tanke-intellektuella *, *, * och Fysiska Krig * Är Slut !”
Dock - hela wår värld styrs sedan tusentals år tillbaka till allt överskuggande del av förhållningssättet att “Det är Brist på Allt” - som i sig ovillkorligen leder till förhållningssättet såväl som beteendet “Att Äta eller Ätas” - som i sig alltid blir exakt detsamma som den perversa stupiditeten “Smärta/Obehag = Attraktion = Njutning”, tyvärr tyvärr… Och detta då alldeles oavsett hur uppenbart det är att Allt materiellt mm finns i ÖverFlöd för alla och envar att leva LevAnde i ”sus och dus” uti.
Detta styrks starkt i sig av att det bokstavligt talat finns ett ÖverFlöd av tanke-intellektuella såväl som fysiska pågående krigshandlingar varje dag i stort och i smått. Såväl i varje enskild människas liv och nationellt emellan företag och stater osv - liksom inom varenda mindre organisationsform ned till familjen och släkt och vänner emellan.
Inte minst bloggvärlden bekräftar ju ej alls så sällan också kristallklart - i både inlägg och kommentarer - dagligdags ständigt och jämt att det är så här Wi dominerat intellektuellt = MainStreamat fungerar tankemässigt, tyvärr tyvärr….
All denna Kamp grundas hos alla wåra barn och tonåringar av föräldrar och annan vuxenvärld - som i sin tur tidigare har fått det av sina föräldrar osv - redan när varje nyfött barn slår upp sina NaturLiktVisa = Intelligenta ögon ifrån första ögonblinket, tyvärr tyvärr…
Detta därför att hart när alla föräldrar, andra vuxna, förskolor, grundskolan, gymnasieskolan, högskolan osv - styr mer eller mindre DiktatToriskt alla barn och ungdomar med hot- och morot-vansinnet - som ju i sig till mer eller mindre 100 % är grundat i allt väsentligt på ”Brist-på-Allt” - som ju i sig ovillkorligen alltid leder till tanke- och beteendesättet att ”Äta eller Ätas”, tyvärr tyvärr…
Härvidlag är nog moroten åt hållet det mest djävulskt förledande/missledande för barn och tonåringar - därför att moroten innebär ALLTID ett mer eller mindre kamouflerat = förtäckt hot om att utfallet ej alls blir en morot.
Detta raserar mer eller mindre totalt alla barns medfödda självständiga NaturLiktVisa = fria Intelligenta logiska tankeförmåga - såväl som deras medfödda potential för kreativitet * - som i sig VET att möjligheterna för en människa i kött (”Skapelsens Krona” *) är åt hållet helt obegränsad egentligen. Tja - sen är det bokstavligt talat mer eller mindre helt kört för alla wåra åt hållet NaturLiktVisa = Intelligenta barn och tonåringar - i meningen att även deras liv i kött blir en dödsprocess/resa - som oundvikligen slutar i en Grav-i-Terra - vid pass ca 80 års LivsErfarenhet i Sverige i dags dato.
Den här intellektuella galenskapen har nu pågått i mer än 6000 år = från tiden för när religionerna uppfanns av den tidens MaktElitare - och som sen har gjorts till än mera förslavande för oss av vanligt folk av wåra nutida MaktElitare.
T ex. pengar är ju den allt överskuggande ”MaktElitReligionen” i dags dato + de sedvanliga gudDomsReligionerna. Wår ofattbart ruskigt barbariska kända historia är en konsekvens av det här faenstyget. Under 1900-talet avrättas uppåt 150 miljoner MedMänniskor av MaktElitStyrda nationer i krig och annat, tyvärr tyvärr… Hur många kommer det att bli under de närmast kommande 100 åren ?
Med andra ord så har Wi har sedan lång lång tid tillbaka ersatt det NaturLiktVisa = det Intelligenta ”ÖverFlöd av Allt materiellt och Kär * Lek * i kött i kött” för oss själva och med varandra - med ”Brist-på-Allt” och att ”Äta eller Ätas” - som ju i sig alltid leder till det perverst stupida tanke- och beteendesättet ”Obehag/Smärta = Attraktion = Njutning”, tyvärr tyvärr…
Dock - hela den materiella Skapelsen bygger på GrundPrincipen att “Allt finns i ÖverFlöd” och att allt NaturLikt i wår flora och fauna till 100 % styrs av de NaturLiktVisa = Intelligenta Principerna “Njutning = Attraktion !” och “Smärta/Obehag = Undvikande !” = Materians VarAndePrinciper *.
När skall Wi = människosläktet kollektivt sett skifta wårt nuvarande vansinnigt stupida förhållningssätt ”Brist-på-Allt” och ”Äta eller Ätas” - avseende framförallt oss själva - men också varandra och nationellt mm - såväl som den fantastiska floran och faunan som Wi är satta att leva LevAnde som en pytteliten del uti - till ”ÖverFlöd- av-Allt !” och ”Njutning = Attraktion !” ?
Just nu, i natt - i morgon - nästa vecka - eller om hundratals år från nu ?
T ex Neal Donald Walsch * säger ju entydigt åt hållet att ”gud” har överhuvudtaget Aldrig någonsin menat att Wi någonsin skall göra annat än Njuta i ÖverFlöd av wåra LevAnde Liv i kött - i Kär * Lek * för oss själva och med varandra - med utgångspunkten ”ÖverFlöd av Allt !” materiellt mm, faktiskt…” Personligen hoppas Josef innerligt på att ”gud” har rätt ! *
En hel del om Harmagedon *-scenariot under vardande på webbadressen * - som Josef ”drabbades” av 2007-11-07, under rubriken Lovelock: “Global Warming Will Kill 6 Billion” - av October 30th, 2007 - på Google-videon ”The ENDGAME - Blueprint for Global Enslavement - Elite Eugenics Plan to Exterminate 80% of Humanity”. Josef kan ju Nu bara hoppas på att detta är illvillig science fiction - men faen vet…
The Energy Non-Crisis *, * styrker starkt att några ytterst fåtaliga globala ”GalenPannor” *, * sedan lång lång tid tillbaka till allt överskuggande del hart när enväldigt = diktatoriskt *, * styr världen ekonomiskt med sin Banking * = styr världen politiskt *. En person som på heltid grundforskat i detta sakförhållande - sedan ca 20 år tillbaka - är David Icke *, *. En USA-president * som försökte ändra på det här på sin tid var John F Kennedy *, *, * - men det gick ju som det gick med honom.
Hur länge till ?
Apropå njutning = en av motsatserna till HäxProcesser - så är ju bokstavligt talat allt i NaturRen * till 100 % i NaturLiktVist = Intelligent utveckling - genom att till 100 % hålla sig till den enkla = Intelligenta ordningen att: ”Smärta/obehag = undvikande och njutning = attraktion”.
Hjärnforskaren James Prescott skriver om kristendomen och andra monoteistiska religioner *: ”Vi måste också klargöra de teologiska/religiösa system som gör kroppslig njutning till en fiende - dömandes det som syndfullt och omoraliskt * - och som likställer smärta, lidande och försakelse med att vara moraliskt dygdig. Dessa moraliska värderingssystem går tvärt emot miljontals år evolutionär biologi (smärta/obehag = undvikande och njutning = attraktion) - och har jämställt det feminina med synd, vansinne och omoral. Dessa moraliska/religiösa värden har vänt sinnet [= wåra fantastiska biologiska ElektroKemiska hjärnDatorRäkneMaskiner = wåra intellekt - Josefs anm] emot kroppen, man emot kvinna, föräldrar emot barn och barn emot föräldrar. Wår sexualmoral *, som Wi utgår ifrån ger oss rätten att ignorera andras ”felaktiga” känslor och syn på sex * [...såväl som sju, åtta, nio osv - Josefs anm (sök på ordet SamLag på * - så får Du mera kött på benen vad Josef avser med det, troligast...] - har helt sina rötter i dessa artstridiga religioner *, *, * ! ” - slut citat.
Så människosläktets adelsmärke kollektivt sett är ju ej alls NaturLiktVis Intelligens (IT24 och FY2), precis… Med Intelligens avser Josef då NaturLiktVist ej alls det som av den intellektuellt dominerade skolvetenskapen kallas för Intelligens * - vilket ju kort och gott enbart är förmåga att lära sig att rabbla det andra före dom redan har tänkt och rabblat.
Josef fick för sig att 9-11 mars 2007 läsa boken DA VINCI-KOCEN av Dan Brown. I den finns det en hel del om hur kyrkans MaktElitare *, * har bluffat = stressat oss i fårskocken i mer än 1 600 år. Kvinnoföraktet = kvinnoförnekelsen har varit den röda tråden = grundtekniken för att få oss att gå på deras nitar. Det styrks också av att som Princip alla kvinnliga helgon har varit och är okvinnliga kvinnor. Dom har alla utsetts av kyrkans MaktElits *, * män. Det styrks också i sig av att ingen normalt fungerande viril man kunde väl tända på den senast kända av kyrkans MaktElitares *, * mäns helgonlika kvinna = Moder Teresa, troligast… Om oss av vanligt folk sedda som fårskock på * och *.
Moder Teresa
* har ”på andra sidan” nu kommit på hur tokigt hon levde sitt senaste LevAnde * Liv *, * i kött = hur hon slaviskt gick på MaktElitarnas *, * nitar som missionärska för deras förryckt stupida kristenDomar = Dogmer * och Ismer *. På den här videon * gör nu Moder Teras avbön för den sakens skull - som Josef ser det. Mycket mycket modigt gjort av Moder Teresa att göra som hon nu har gjort - i och för sig. Måhända kommer det att få vissa ringeffekter på mänsklighetens kollektiva medvetandehav, kanske… Dock - hade Moder Teresa gjort det här innan hon slutade med att andas * - så hade det då måhända troligast blivit av karaktären Tsunamis på mänsklighetens kollektiva medvetandehav, kanske… Josef kan ju nu undra över ifall Påven * i Rom * kommer att dra några slutsatser av det här som har hänt med Moder Teresa - och för egen del göra sin avbön - innan han slutar med att andas ?
En annan nu i kött LevAnde * person som bokstavligt talat har kastat MaktElitens *, * gudDomar * med skägg och allt på soptippen finns på *. Ingmar Bergman * Vet numera att den sortens gudDomar bara är hjärnspöken hos dom som tror på sådant = ej alls Vet någonting om saken. Jesus * har åt hållet samma förhållningssätt. Vad finns mera att säga om den saken ?
Att Jesus mamman Maria * var en kvinnlig Kvinna (F138:2) = Intelligent (IT23 och F122) kvinna redan som 12-åring - och födde Jesus och hans tvillingbror Tomas * som 13-åring (F51) - har beskrivits i MaktElitens *, * bibelbok *, *, * (IT6:3 och F137) som något helt annat. Likaså rörande att den kvinnliga kvinnan = Intelligenta Maria från Magdala * var Jesus lagvigda hustru (F52). Bland annat detta styrker bortom allt tvivel att kvinnoföraktet som Princip varit den grundläggande röda tråden i kyrkans MaktElits *, * Maktutövning *. Den glada ståkuken av kött och blod på en ädel romare har framställts och framställs som den immateriella helige anden = ej alls som en NaturLiktVis fysisk företeelse vid barnalstring = ej alls som det faktiskt var en glad ståkuk på en man. I och för sig ståkuken på en romare av ädel börd i fallet Jesus och Tomas mamma Maria *. Jesus hustru Maria från Magdala har av kyrkans MaktElit *, * (IT22, IT36:1, F4:1-2) framställts som byhora = och ej alls som det faktiskt var att Maria från Magdala * var Jesus hustru och med honom hade dottern Sara (F52).
Häxprocesserna * är ett annat gott konkret exempel på kyrkans mäns MaktElits *, * Djävulska jakt på kvinnliga Kvinnor = Intelligenta kvinnor. Visste Du att ca 5 miljoner kvinnliga Kvinnor fysiskt har bränts på bål - och offentligt en och en ! Och ej alls så sällan att det då förekom att också små flickebarn fick vara åskådare. Fem miljoner kvinnliga Kvinnor = Intelligenta kvinnor på bål motsvarar mer än hela den kvinnliga delen av Sveriges * folkmängd idag. Förnuftsmässigt sett har hundratals miljoner kvinnliga Kvinnor = Intelligenta kvinnor ”bränts upp på bål” och offentligt - och i dags dato fortfarande bränns på MaktElitens *, * bål - men numera dock ej fysiskt. Med det avser Josef hur kvinnliga Kvinnor = Intelligenta kvinnor har förnedrats och fortfarande förnedras som LevAnde * människor = Homo Sapiens * i en kvinnlig LekAmen - av framförallt kyrkans mäns MaktElitare *. Men även MaktElitare *, * av typ politiker * * (F7) och andra - såväl män som kvinnor - sällar sig numera ej alls så sällan till den vansinniga kören *, *.
Därtill - Jisses vilket enormt arbete att släpa ihop bränsle till alla dessa 5 miljoner häxbrasor. Tror Du att som Princip någon enda av MaktElitarna *, * gjorde något enda av det jobbet själva - eller tror Du att dom beordrade några av sin undersåtar att göra det makabra = dödshemska, dödsdystra, dödsbeklämmande *, gravlikt ruskiga arbetet - som därtill var både mödosamt och måhända svettigt också ? Dock - vanligen undslapp kvinnan i fråga att delta i just den delen av MaktElitens *, * jippo häxbränningarna, troligast…
I Josefs ordbok är kvinnliga Kvinnor = Intelligenta kvinnor - dom kvinnor som ej alls så sällan är NaturLiktVist Intelligent kåta * på onani * - såväl som kåta på Intelligent SamLag * med en man - eller en kvinna - ifall den Intelligenta kvinnan ifråga är homosexuell * = har passion för det egna könet för tillfället. Men detta då ej alls i den åt hållet dominerat intellektuella * = åt hållet humanDementa * och/eller Autistiska * meningen sexuellt kåt - så som wår MaktElit *, * (IT22, IT36:1, F4:1-2) har förordat = missionerat om till leda att det skall vara - sedan flera tusen år tillbaka. Se mer om vad Josef avser med sexuellt kåt visavi Intelligent kåt under rubrikerna IT23:1, IT23:2, F28, F30-39, F46-47, F51, F63, F100-101, F122 och F138:2.
Men Intelligent kåta kvinnor - och män med för den delen - är NaturLiktVist ej alls enbart kåta på onani * och SamLag *. Dom är som grundPrincip kåta = in i märgen engagerade = ”LivsBejakande känslomässigt fångna” på ett NaturLiktVist Intelligent sätt - i hart när Allt dom gör i sina LevAnde * Liv *, *. Ifall dom ej alls är det - så slutar dom helt enkelt upp med det som dom ifrån början var så NaturLiktVist Intelligent kåta på. Det kan t ex vara att uppträda som en Intelligent sångartist på scen, driva en affär, engagera sig politiskt *, bilda familj och skaffa barn, bli vd eller styrelseordförande för ett större företag. Med andra ord sagt - som Princip precis vad som helst.
Skillnaden mellan att åt hållet dominerat intellektuellt * = åt hållet humanDement och/eller Autistiskt göra exakt samma saker - och att göra det Intelligent - är att den humanDemente ej slutar med att göra det vederbörande gör - när det är fullt ut känt = det blir en drog = ett beroende av att fortsatt göra samma sak - fast det då är så in i vuxenBlöjan känt att det är mördande tråkigt. Den som är NaturLiktVist Intelligent slutar helt automatiskt upp med att göra det som görs - och långt lååångt innan det dödstråkiga * skedet “drabbar” dom. Som sagts tidigare så gäller NaturLiktVist detta Intelligenta män också - ifall det nu finns några sådana överhuvudtaget. I vilket fall som så förekommer dom ej alls synliga flockvis, tyvärr tyvärr…
Så ej alls då att undra över att som Princip alla kvinnor är mer eller mindre öppet manshatare * - vilket i sig egentligen innebär att dom som Princip mest av allt hatar sig själva som kvinnliga Kvinnor = Intelligenta kvinnor. Så en kvinnas s k Kära * Lek * med en man - är Förnuftsmässigt sett som Princip ingenting annat än en kär ? dödslek * med en man - som kvinnan intellektuellt * Vet att hon har fullständig kontroll över = har Makt * över = är Herre över under en viss tid. I vart fall en stund efter det att mannen har fått sin förödande momentana spermaorgasm * i hennes sköte (F29-F32). I och för sig är det som Princip så här mer eller mindre helt omedvetet för dom flesta kvinnor - men i alla fall. Dock - det är dominerat intellektuellt sett * logiskt med allt detta hat * - både medvetet men framförallt omedvetet - ifrån kvinnorna emot männen. Männens historiska förnedring av kvinnliga Kvinnor är ju ej någon särskilt god grund för en sann Kär * Lek * mellan män och kvinnor, troligast…
Dock - måhända ligger lösningen ej alls i än mera hat - i och för sig intellektuellt * (IT22, IT36:1, F4:1-2) sett fullt ut berättigat - ifrån alla kvinnor emot alla män. Historien är vad den är och kan aldrig ändras - så det leder som Princip enbart till en än värre framtid. Förnuftsmässigt sett så måste lösningen bli att Wi låter historien vila i frid = FRED. Detsamma som att = accepterar att den finns = colt och neutralt Iakttager den utan att ge den av Wår Energi = frid = fred i wåra fysiska = intellektuella * sinnen (F62, F108, F128, F136, F138 och F148). I så fall blir det intellektuellt logiskt sett - såväl som Intelligent sett - en annan framtid möjlig. I annat fall blir framtiden Förnuftsmässigt (IT29) sett än värre än historien * = det som den globala MaktEliten *, * (IT22, IT36:1, F4:1-2) = dom så starkt åt hållet dominerat intellektuella * = åt hållet humanDementa och/eller Autistiska som styr världen i dags dato vill - och hittills har lyckats så in i vuxenBlöjan (F65) väl med att få oss i fårskocken att ställa upp på. I och för sig har Wi i fårskocken som Princip gjort det mer eller mindre omedvetet - men i alla fall. Om oss av vanligt folk sedda som fårskock på * och *.
Så Josef kan ju nu undra över hur länge till som kvinnliga Kvinnor = Intelligenta kvinnor kommer att gå på kyrkans mäns MaktElitares *, * (F137) grundnit (F138:2) - eller om dom av egen kraft komma att välja att fullt ut och ständigt våga Leva * som det dom är födda som = LevAnde * kvinnliga Kvinnor = Intelligenta kvinnor som är fria ifrån Allt manshat = självhat * = Stress * = ”Manager Disease !” (F3).
Går det överhuvudtaget att göra någonting åt den globala MaktElitens *, * djävulska påhitt *, * - som ju är en form för genförändrande Matrix * på något bättre sätt än att för egen hand - såväl som tillsammans med någon eller några andra - åtminstone försöka leva en liten gnuttas aning meeera LevAnde * även sexuellt * ?
Övrigt
2007-11-02 gjorde jag följande kommentar på * - GooodKvällst Hillary, - Din uttryckta mening: “men hur ofta prostituerar sig ej löntagare - dvs tänker I´m in it just for money” - slut citat. Tja - Josefs erfarenheter är att som Princip gör mer eller mindre alla detta, faktiskt… Den här kommentaren gjorde jag för några dagar sedan på bloggen *.
- ”Det här: “Forskning, socialarbetares vittnesmål liksom åtskilliga vittnesmål från prostituera * själva visar att det bakom prostitutionen snart sett alltid finns en problematik som rör missbruk, trauman, fattigdom eller andra liknande förhållanden.” - slut citat - Som GG kommenterade med det här: “Det här är lögn och det vet ni. Fattigdom står bakom vartenda hederligt arbete. Hur många skulle kämpa sig iväg till ett jobb varenda morgon, om de ej alls behövde lönen ? Vad beträffande det andra, vilka prostituerade har vittnat om det ? Ej alls jag och mina frivilliga kolleger iallafall.” - slut citat.
Speciellt - “Hur många skulle kämpa sig iväg till ett jobb varenda morgon, om de ej alls behövde lönen ?” - kan Josef styrka att det ej alls skulle vara särskilt många, faktiskt… 1991-92 intervjuade Josef ca 100 personer [egna företagare, högre tjänstemän, lägre tjänstemän, hantverkare, vårdpersonal, affärsfolk, städare, arbetssökande osv - fast faktiskt ingen sexsäljare, Josefs anm] med överraskningsfrågan - “Skulle Du fortsätta med att gå till Ditt nuvarande jobb som nu - ifall Du ograverat fick Din lön i alla fall ?”
Alla svarade direkt och tveklöst Nej - utom en som sa: “Nja - jag skulle nog gå hit då också - men ej alls så mycket och så ofta som nu, faktiskt…”. Så mitt i prick - i meningen att alla är faktiskt mer eller mindre inkomst-Prostituerade, Verkligen…” - slut citat. Ha det…
vännen Josef” - slut citat. Till detta skall läggas att jag därefter har ställt samma överraskningsfråga till säkert många flera hundra - av dom MedMänniskor jag har mött under de efterföljande ca 15 åren. Som Princip har alla av dessa också direkt och spontant svarat Nej - och ca en av hundra = ca 1 % har svarat Nja…
2008-02-24 gjorde Josef den följande kommentaren på *: ”GooodSöndagMorgon GG,
Dina uttryckta meningar ovan: ”Om synen vore lite mer tillåtande, så skulle det vara himla skönt att vara helt öppen med det jag gör. En vacker dag kommer jag att vara det. Det är som flera andra också har hävdat, att sälja sex * är ej det minsta jobbigt, utan det är att ej kunna vara 100% sann mot sin omgivning pga stigmatiseringen. Det gör ju faktiskt också, att man ej heller är 100 % sann mot sig själv riktigt. Man står för det man gör, men man kan ju ej alls visa det fullt ut. Nog sjutton borde det vara lättare att skilja agnarna från vetet, om man tar fram hela axet i ljuset.” - slut citat.
När jag var tonåring på 50-talet så var att vara präst *, skollärare och landsfiskal * en slags ”heliga” yrken. Jag fattade ej alls varför då - men nu inser jag ju att det var därför att dom hade mer eller mindre Makt * över sina MedMänniskor. Det var ”fina” yrken = yrken med s k ”visitkorts”auktoriet - oavsett ifall dom var värda det eller ej i sin yrkesutövning. Dock - visst var vissa av dom också åt hållet goda förebilder i mycket - men lååångt långt ifrån i allt - och då som regel ej alls avseende att leva sina sexuella behov - det mest NaturLiktVisa = det mest Intelligenta av allt = GrundFörutsättningen för allt mänskligt LevAnde * Liv *, * i kött.
Sen kom företagsledare/chefer *, bankanställda och politiker * som ”heliga” yrken - och trängde i mycket bort ”heligheten” hos präster *, skollärare och landsfiskalerna. När bankkrisen i början på 90-talet ödelade bankpersonalens ”helighet” - så droppade därefter pö om pö även alla de andra forna yrkens ”helighet” under 90-talet och i början på 2000-talet. I stället kom de stora artisternas ”helighet” - enär dom tjänade pengar - mycket pengar. Detta därför att pengar har ju sedan minst början på 80-talet varit och är den allt överskuggande världsreligionen. Så - i dags dato kan väl kort och gott sägas att vilket yrke som helst är ”heligt” - för vanligt MainStreamat tänkande personer - ifall det innebär stora penninginkomster. Det enda skälet till det är ju att pengar = Makt * över MedMänniskor - och mycket pengar = mycket Makt över många MedMänniskor. Förklaringen till att det har varit och är så i dags dato finns det lite av på *, kanske… Dock - vad hjälper det ifall Wi vinner alla pengar i världen = all Makt * över alla MedMänniskor som finns - ifall Wi på den kuppen förlorar oss själva ?
I Josefs mer än 66-årade Liv så finns det bara två vuxna som Josef under sin barn och tonårstid ej alls upplevde utövade någon sådan Makt * över Josef. Den ene var pappa John - som var född 1875 - och den andra var Josefs folkskollärare i klasserna 4 - 6. Pappa John agerade som Princip aldrig makthavare *, * över Josef - mest sannolikt av det skälet att han då var så LivsErfaren när jag var barn. Han var ju 65 år när Josef föddes och levde tills han blev 80 år = då Josef var 15 år ung.
Folkskolläraren ifråga klassades av sina lärarkollegor som alkoholist * - men han var ändå den bästa pedagog * som lärare - som Josef någonsin har haft under hela sitt LevAnde * Liv *, *. Josef skulle tro att väldigt väldigt få av hans elever upplevde honom som MaktHavare *, * egentligen - enär lektionerna med honom som Princip Aldrig var stökiga - i form av bus och stim i klassen. Till den saken hör måhända att han talade så lågt - att det överhuvudtaget ej gick att höra vad han sa - ifall det ej var tyst i klassen. Dock - som Princip var det alltid tyst i den klassen om ca 20 elever.
Till den saken hör att wår s k ”alkoholist”-lärare både rökte och drack - som vanligast rimligt måttligt skulle jag vilja säga om alkoholen, men dock dagligdags under i vart fall ca 60 år - att han blev en god bit över 90 år LivsErfaren - innan han slutade med att andas *. Alla hans lärarkollegor avslutade sina LevAnde * Liv *, * i kött lååångt långt tidigare. Så - vem levde rätt och vem levde fel av dom - blir ju den NaurLiktVisa frågan ?
Nu till poängen med Josefs på tok för ordrika kommentar. Vad är det som säger - ”Om synen vore lite mer tillåtande, så skulle det vara himla skönt att vara helt öppen med det jag gör” - att Wi ändå är på väg åt det hållet - trots allt som pekar på det motsatta ? Men då ej alls i meningen som MaktMedel *, * över MedMänniskor - utan som ett sätt och verktyg - för att komma lite mera underfund med vad Wi alla i grund och botten är födda som = en fysisk kropp som är wårt fordon i materian - som också innebär att det finns en chaufför = ett medvetande - som inget hellre vill än att kärLeksFullt *, * uttrycka sig i och igenom detta fordon i kött ? Mer om det här på *. Klicka där på “Extraklipp: Ambres om tillståndet på planeten” - så får Du där en alternativ syn på vad som i grund och botten är mänsklighetens allt överskuggande Utmaning ! - troligast… - Lycka till ! Ha det…
/önskar win-win-vännen Josef” - slut citat.
Konsensus *
Troligast skulle som Princip alla arbetslösa sluta med att vara arbetslösa = börja jobba, direktören skulle kanske köra lastbil istället, städaren skulle kanske bli austronaut istället, sexsäljaren skulle kanske bli sexköpare istället, skattemasen och kronofogden skulle kanske bli skattesmitare istället, polisen * skulle kanske bli gangster * istället, kirurgen skulle kanske bli patient * istället osv osv. Dock - troligast skulle ingen av dessa fortsätta någon längre tid - eller i vart fall ej alls livsvarigt med sina ”nya arbeten” - utan dom skulle NaturLiktVist bara göra det dom gör så länge dom fann lust nöje i det *, självklart… ”Arbetet” skulle kort och gott alltid vara en Kär * Lek * för var och en ! Detsamma som det alltid är för tillräckligt små = Intelligenta (IT24 och FY2) barn, faktiskt…
Wi tänker mest fel - FY3
När Wi ej tänker som dom vill
Wi tänker - det är fel
Wi borde ej alls tänka så
Och än hellre ej tänka alls
Tycker dom - som tänker rätt
- o -
Wi tänker fel
Wi kan ej alls tänka rätt
Då mår Wi fel - enligt dom
- o -
* Wi känner oss Stolta
När Wi tänker och lever fel
* Wi känner oss Hela
När Wi tänker och lever fel
* Wi är Glada och Lyckliga
När Wi tänker och lever fel
* Wi Är i Extatiskt Fysiskt LyckoRus
När Wi tänker och lever fel
* Wi Är Oändligt LevAnde Varelser i Kött *
När Wi tänker och lever fel - Bingo !
*. Dom = wår MaktElit *, *. Wi = vanligt folk.
2008-04-27 kommenterade Josef det följande på *: ”GooodSöndagMorgon TrollHare, - Din fråga ovan: ”Josef, jag minns att du försökte förklara det där med sperma * och energier * förut. Och jag förstod aldrig vad du menade. Kan du förklara på ett väldigt, väldigt enkelt sätt vad det går ut på ?” - slut citat.
I o f s är enkelhet = naivitet * = Intelligens. Så hade wåra nyfödda barn * fått styra världen - så hade människosläktet mest sannolikt ej haft vare sig några oönskade graviditeter * eller överhuvudtaget några som helst mentala och/eller fysiska krig * i världen *. Tyvärr tyvärr är det ju ej alls så att världen styrs med barnsLik naivitet = enkelhet = Intelligens - utan precis tvärtom = Intellektual-Ism * till 1000 - i Josefs just idag 67-årade livsperspektiv sett i vart fall. Wåra nyfödda Intelligenta barn intellektualiserar wi i dags dato redan vid 3 - 4 års ungdom, tyvärr tyvärr… Så deras dödsProcesser * startas redan där. När Josef var barn fick Wi vara åt hållet Intelligenta = enkla = naiva barn i vart fall upp till ca 7 års ungdom.
Wåra biologiska ElektroKemiska hjärnDatorRäkneMaskiner - där intellektet är den tändsticksAsksLilla delen Wi som dominerat intellektuella varelser använder (ca 10-15 %) - är den mest fantastiska biologiska Skapelse som Wi överhuvud taget känner till i hela Universum *, *. Dock - sedan minst 6 000 år tillbaka - så har Alla wåra mer eller mindre djävulska religioners * MaktElitare *, *= präster * och prelater * - bokstavligt talat virusFörsmutsat wåra hjärnDatorer * med sitt djävla * skitsnack om t ex - att SamLag * är till för att i första hand vara en ”akt” för barnproduktion. I Josefs perspektiv sett är barnproduktion kort och gott en önskad eller oönskad spilleffekt av vad SamLag egentligen i grund och botten har Potential för att vara.
Hjärnforskaren James Prescott har uttryckt det följande om kristendomen och andra monoteistiska religioner så här: ”Vi måste också klargöra de teologiska/religiösa system som gör kroppslig njutning till en fiende - dömandes det som syndfullt * och/eller omoraliskt - och som likställer smärta, lidande och försakelse med att vara moraliskt dygdig. Dessa moraliska värderingssystem går tvärt emot miljontals år evolutionär * biologi (smärta/obehag = undvikande och njutning = attraktion) - och har jämställt det feminina med synd, vansinne och omoral. Dessa moraliska/religiösa värden har vänt sinnet [= wåra fantastiska biologiska ElektroKemiska hjärnDatorRäkneMaskiner * = wåra intellekt - Josefs anm] emot kroppen, man emot kvinna, föräldrar emot barn och barn emot föräldrar. Vår sexualmoral *, som Wi utgår ifrån ger oss rätten att ignorera andras ”felaktiga” känslor och syn på sex, har helt sina rötter i dessa artstridiga religioner ! Men det började faktiskt i antikens * Grekland *.” - slut citat.
Detta är så mycket mitt i prick i Josefs perspektiv sett - som det med intellektuella ord går att komma. Så vad annat kan sägas om detta än att religioner är just Autistiska * = intellektuella betongförstenade Dogmer och/eller Ismer - som ej alls överhuvudtaget har någonting med ett LevAnde Liv * Liv *, * i kött att göra ! Med andra ord sagt så har religionernas virusFörsmutsning * av wåra hjärnDatorer * varit så omfattande och långvarig - att Wi bokstavligt talat har fått defekter i wåra gener * och arvsmassa * av den skiten *. Personligen har jag sedan ca 15 år tillbaka försökt reparera den här av framförallt religioner givna gendefekten - och har under dessa ca 15 år lyckats med att reparera en viss del av mina religions-genskador. Men det mesta återstår - och faen vet om jag klarar ut det att återställa det helt och hållet - under mitt innevarande LevAnde Liv i kött.
Ett exempel på vad Josef avser med virus-intellektual-Ism. Enligt skolvetenskapen har Solen * ej gått vare sig upp eller ned sedan ca 500 år tillbaka. Lik förbannat så säger som Princip alla dagligdax att Solen går upp och ned + att MaktElitens *, * TV hittade på den stupida solfilmen på 60-talet * - som i filmbilder visar att Solen går upp och ned. Hur i helvete * skall Wi någonsin kunna få en sann upplevelse av att det är jorden = den plats som Wi befinner oss på (snurr-hastigheten är ca 1 666 km/tim) som snurrar relativt Solen - ifall Wi genomgående lägger in virusdata i wåra hjärnDatorRäkneMaskiner som motsäger Verkligheten. Det må väl vara lika omöjligt som att TRO att den iMac * jag nu sitter och skriver det här via - skulle kunna få till det rätt - ifall jag ständigt och jämt tryckte på fel bokstavstangenter. Så hur långt ned i religionsVirusSkiten måste Wi enskilt och/eller kollektivt löpa - avseende t ex sex * och SamLag * - innan Wi förpassar den virusSkiten dit där den hör hemma = soptippen ?
Nu till Din fråga - ”Josef, jag minns att du försökte förklara det där med sperma och energier förut. Och jag förstod aldrig vad du menade. Kan du förklara på ett väldigt, väldigt enkelt sätt vad det går ut på ?” Neeej - det är hart när omöjligt att intellektuellt förklara, faktiskt… - enär wåra hjärnDatorer är så religionsVirusFörsmutsade. Men jag kan med ett tips måhända vägvisa Dig om hur Du själv kan ta reda på det. Tipset är att Du går in på Josefs hemsida i original - och där söker på orden Sperma och SamLag. Förhoppningsvis finner Du då i anslutning till meningarna före och efter orden - en del för Dig personligen användbart - för att själv komma på vad som menas med ”sperma och energi”. Lycka till…
/önskar sperma-vännen Josef” - slut citat.
OBS ! Oavsett vad Du tror - eller ej alls tror om detta - så har Du helt rätt ! Dock - Tro * = att ej alls Veta ! * - och är därför detsamma som åt hållet HypoCrisy *, kanske…
OrigoSnällRedaktionen JohnsFarm *, *, *, *
Josef Boberg
”Intelligent *, * Wi kommer att drömma * i natt
Intelligenta drömmar * som Wi aldrig någonsin drömt förut
Wi drömmer om att det Är Fred * och Frid * på Jorden *
Därför att Allas Tanke-intellektuella *, *, * och Fysiska Krig * Är Slut !”
Dock - hela wår värld styrs sedan tusentals år tillbaka till allt överskuggande del av förhållningssättet att “Det är Brist på Allt” - som i sig ovillkorligen leder till förhållningssättet såväl som beteendet “Att Äta eller Ätas” - som i sig alltid blir exakt detsamma som den perversa stupiditeten “Smärta/Obehag = Attraktion = Njutning”, tyvärr tyvärr… Och detta då alldeles oavsett hur uppenbart det är att Allt materiellt mm finns i ÖverFlöd för alla och envar att leva LevAnde i ”sus och dus” uti.
Detta styrks starkt i sig av att det bokstavligt talat finns ett ÖverFlöd av tanke-intellektuella såväl som fysiska pågående krigshandlingar varje dag i stort och i smått. Såväl i varje enskild människas liv och nationellt emellan företag och stater osv - liksom inom varenda mindre organisationsform ned till familjen och släkt och vänner emellan.
Inte minst bloggvärlden bekräftar ju ej alls så sällan också kristallklart - i både inlägg och kommentarer - dagligdags ständigt och jämt att det är så här Wi dominerat intellektuellt = MainStreamat fungerar tankemässigt, tyvärr tyvärr….
All denna Kamp grundas hos alla wåra barn och tonåringar av föräldrar och annan vuxenvärld - som i sin tur tidigare har fått det av sina föräldrar osv - redan när varje nyfött barn slår upp sina NaturLiktVisa = Intelligenta ögon ifrån första ögonblinket, tyvärr tyvärr…
Detta därför att hart när alla föräldrar, andra vuxna, förskolor, grundskolan, gymnasieskolan, högskolan osv - styr mer eller mindre DiktatToriskt alla barn och ungdomar med hot- och morot-vansinnet - som ju i sig till mer eller mindre 100 % är grundat i allt väsentligt på ”Brist-på-Allt” - som ju i sig ovillkorligen alltid leder till tanke- och beteendesättet att ”Äta eller Ätas”, tyvärr tyvärr…
Härvidlag är nog moroten åt hållet det mest djävulskt förledande/missledande för barn och tonåringar - därför att moroten innebär ALLTID ett mer eller mindre kamouflerat = förtäckt hot om att utfallet ej alls blir en morot.
Detta raserar mer eller mindre totalt alla barns medfödda självständiga NaturLiktVisa = fria Intelligenta logiska tankeförmåga - såväl som deras medfödda potential för kreativitet * - som i sig VET att möjligheterna för en människa i kött (”Skapelsens Krona” *) är åt hållet helt obegränsad egentligen. Tja - sen är det bokstavligt talat mer eller mindre helt kört för alla wåra åt hållet NaturLiktVisa = Intelligenta barn och tonåringar - i meningen att även deras liv i kött blir en dödsprocess/resa - som oundvikligen slutar i en Grav-i-Terra - vid pass ca 80 års LivsErfarenhet i Sverige i dags dato.
Den här intellektuella galenskapen har nu pågått i mer än 6000 år = från tiden för när religionerna uppfanns av den tidens MaktElitare - och som sen har gjorts till än mera förslavande för oss av vanligt folk av wåra nutida MaktElitare.
T ex. pengar är ju den allt överskuggande ”MaktElitReligionen” i dags dato + de sedvanliga gudDomsReligionerna. Wår ofattbart ruskigt barbariska kända historia är en konsekvens av det här faenstyget. Under 1900-talet avrättas uppåt 150 miljoner MedMänniskor av MaktElitStyrda nationer i krig och annat, tyvärr tyvärr… Hur många kommer det att bli under de närmast kommande 100 åren ?
Med andra ord så har Wi har sedan lång lång tid tillbaka ersatt det NaturLiktVisa = det Intelligenta ”ÖverFlöd av Allt materiellt och Kär * Lek * i kött i kött” för oss själva och med varandra - med ”Brist-på-Allt” och att ”Äta eller Ätas” - som ju i sig alltid leder till det perverst stupida tanke- och beteendesättet ”Obehag/Smärta = Attraktion = Njutning”, tyvärr tyvärr…
Dock - hela den materiella Skapelsen bygger på GrundPrincipen att “Allt finns i ÖverFlöd” och att allt NaturLikt i wår flora och fauna till 100 % styrs av de NaturLiktVisa = Intelligenta Principerna “Njutning = Attraktion !” och “Smärta/Obehag = Undvikande !” = Materians VarAndePrinciper *.
När skall Wi = människosläktet kollektivt sett skifta wårt nuvarande vansinnigt stupida förhållningssätt ”Brist-på-Allt” och ”Äta eller Ätas” - avseende framförallt oss själva - men också varandra och nationellt mm - såväl som den fantastiska floran och faunan som Wi är satta att leva LevAnde som en pytteliten del uti - till ”ÖverFlöd- av-Allt !” och ”Njutning = Attraktion !” ?
Just nu, i natt - i morgon - nästa vecka - eller om hundratals år från nu ?
T ex Neal Donald Walsch * säger ju entydigt åt hållet att ”gud” har överhuvudtaget Aldrig någonsin menat att Wi någonsin skall göra annat än Njuta i ÖverFlöd av wåra LevAnde Liv i kött - i Kär * Lek * för oss själva och med varandra - med utgångspunkten ”ÖverFlöd av Allt !” materiellt mm, faktiskt…” Personligen hoppas Josef innerligt på att ”gud” har rätt ! *
PS1. Josefs stående StallTips. Tillsätt ca en (1) cl olivolja Virgin * till varje 10 liter bensin * Du tankar (= ca ett snapsglas per 50 l bensin) - och bilens bränsleförbrukning * kommer efter 5-10 mils körning att minska med ca 15 %, troligast… Förklaringen till det här finns nog att söka i något nanotekniskt *, troligast… Dock - ifall det funkar för Dig och/eller dom Du tipsar, såväl som för dom som tipsats vidare om det här - så har Josef inget alls emot att efter hand som bilen rullar bränslesnålare få en ”stalltips”-GåvoBonus ifrån Dig, såväl som ifrån alla de andra - om åt hållet ca 10 öre per körda mil under de närmaste åren - pö om pö insatt på Josef Bobergs Plusgironr 741063-2 (*). Eller varför ej så länge som Josef fortfarAnde andas ? (*) Statistiskt * sett - så har Josef ca 15 år kvar att andas, kanske…
PS2. En hel del om Harmagedon *-scenariot under vardande på webbadressen * - som Josef ”drabbades” av 2007-11-07, under rubriken Lovelock: “Global Warming Will Kill 6 Billion” - av October 30th, 2007 - på Google-videon ”The ENDGAME - Blueprint for Global Enslavement - Elite Eugenics Plan to Exterminate 80% of Humanity”. Josef kan ju Nu bara hoppas på att detta är illvillig science fiction - men faen vet…
PS3. The Energy Non-Crisis *, * styrker starkt att några ytterst fåtaliga globala ”GalenPannor” *, * sedan lång lång tid tillbaka till allt överskuggande del hart när enväldigt = diktatoriskt *, * styr världen ekonomiskt med sin Banking * = styr världen politiskt *. En person som på heltid grundforskat i detta sakförhållande - sedan ca 20 år tillbaka - är David Icke *, *. En USA-president * som försökte ändra på det här på sin tid var John F Kennedy *, *, * - men det gick ju som det gick med honom.
Hur länge till ?
PS4. Register med KlickLänkar på alla bloggrubrikerna här. Bokstavssiffrorna är rubriknr på Josefs originella hemsida i original. DS.
En av Josefs kommentarer 16/5-08 på *
GooodKvällst KaChina,
Dina uttryckta meningar ovan: ”Jag menar friskvård, men ibland är hoppet ute, Sankte Per * har satt “kortet” i stämpelklockan och det är dags att stämpla ut *. Det händer oss alla. En del får gå samma dag, andra får jobba uppsägningstiden ut under svåra förhållanden. Det är en fas i livet då vi måste vårda de sjuka för att ge dem en värdig övergång.” - slut citat.
Så sant som det är skrivet - ifall Wi TROR * på det som wåra föräldrar och andra vuxna sa till oss som små barn - och till leda bokstavligt talat. Å så blir det så att Wi som Princip lever mer eller mindre exakt samma DödsRally * - som inkarnerade odödliga medvetanden * [klicka där på filmklipp], * [klicka där på “Extraklipp: Ambres om tillståndet på planeten”]- eller rättare sagt partiellt (= ca en procent) av HELA wårt medvetande i kött. Å så slutar Wi med att andas av åt hållet av samma orsaker som wåra föräldrar, föräldrars föräldrar osv. Tragiskt - men sant, tyvärr tyvärr…
OBS ! Oavsett vad Du tror - eller ej alls tror om detta - så har Du helt rätt ! Dock - TRO * = att ej alls VETA ! * - och är därför detsamma som åt hållet HypoCrisy *, kanske…
Varför ?
Tja - just sjukvård * är en av anledningarna, faktiskt… Sjukvård är ju det rakt motsatta till friskvård *, verkligen… Friskvård är ju detsamma som att bistå kroppens NaturLiktVisa oförstörbara självläkande förmåga * - som ju alla fysiska människokroppar har - som i grunden födda som oförstörbara biologiska evighetsmaskiner. I vart fall i mitt mer än 67-årade livsperspektiv sett. Mer om det på *, *.
För den som ej lever helt tankemässigt sovande * = MainStreamat * - kan ju t ex se hur sjukvårdens * så kallade åldringsvård * (borde det ej istället heta föryngringsvård * ?) bokstavligt talat proppar livserfarna *, * MedMänniskor smockfulla med helsyntetiska preparat - som av ”propparna” = läkarna kallas för mediciner *, * - som i allra allra bästa fall lindrar en åkomma - men som Princip alltid lägger grunden för en mångfald andra mer eller mindre fysiskt dödande åkommor *, tyvärr tyvärr…
Vad annat kan sådant egentligen kallas för - än att mer eller mindre medvetet avliva MedMänniskor - med en egentligen kvarstående oförstörbar livsPotential ?
Personligen har jag numera åsikten att det finns ingen enda MedMänniska som blir sjuk * (inkluderat mig själv) - som i grunden ej blir det av anledningen att livet börjar att bli dödstråkigt - i meningen att det är på förhand mer än väl känt till leda. Sen jag kom på det här för ca 10 år sedan - så har mina val att vara sjuk blivit allt färre och färre, verkligen…
Varför väljer Wi (oftast omedvetet, tror jag…) att bli sjuka * - alternativt åldras * och sluta med att andas * = dör * av enbart åldersskälet (varför kallas åldrandet hart när aldrig för vad det är = mera livserfarenhet ?) - när Wi har dödstråkigt ?
Tja - sjukDomar * är ju lite av åt hållet oförutsägbara avseende utfallet - som ju kan bli allt ifrån ett fullständigt tillfrisknande till att fysiskt sluta med att andas = fysiskt dö *, MainStreamat uttryckt. Så livet med sjukDomar * blir lite mera NaturLiktVist = Intelligent = oförutsägbart = spännande, faktiskt… Det må väl för den som kan tänka lite åt hållet självständigt = ej alls MainStreamat * - vara förklaring nog, förhoppningsvis…
Så handen på hjärtat KaChina. Hur har Du det med den dagliga tillgången av det oförutsägbara = det NaturLiktVisa = det Intelligenta = det spännande i Ditt innevarande dagliga vardagsliv - förutom det här avseende hur länge Du fortsatt kommer att andas * ?
Vad menar jag med det här, egentligen ?
Tja - det är så naivt * = så skitenkelt = så ”byfånigt” att jag knappt vågar skriva det - men jag gör det i alla fall. Vissa kallar sådant för civilkurage * - men det må väl vara att ta i i övekant.
Ifall jag går varje dag tillmötes - utan en enda förut fattad intellektuell mening om vad den nya dagen kommer att erbjuda mig - baserat på gårdagens äventyr - så MÅSTE helt enkelt varenda ny dag bli ett oförutsägbart spännande äventyr *.
T ex - ifall jag diskar * utan en enda intellektuell tanke på hur det var förra gången jag diskade - så upptäcker jag mer och mer att det också är ett spännande äventyr *, faktiskt… Detta därför att jag då t ex upptäcker att ”skiten” är aldrig exakt densamma, diskvattnet är aldrig exakt detsamma, mängden disk är aldrig exakt densamma, diskrörelserna med händerna är aldrig exakt desamma, vädret * utomhus är aldrig exakt detsamma osv…
Det som kan hända med det här - är att jag plötsligt kan få en konkret och stark känsla av att diska är en ”rolig lek” - som jag aldrig någonsin har gjort förut på det här sättet - även om min fantastiska biologiska ElektroKemiska HjärnDatorRäkneMaskin * - enträget intellektuellt försöker övertyga mig om att jag har gjort det tusentals gånger tidigare.
Tja - sen är det ju bara att välja sida, faktiskt… Ifall jag väljer sidan mitt intellekt = min HjärnDators * mer eller mindre förryckt stupida * uträkningar - så är det ju kört = en oundviklig Grav-i-Terra *, * blir utfallet obönhörligen, faktiskt… Ifall jag väljer det NaturLiktVisa = det Intelligenta = att det LevAnde Livet * i kött * är en åt hållet oförutsägbar ”rolig lek” * ständigt och jämt - som mer eller mindre alltid är kryddad med skräckblandad förtjusning - så är även wåra LevAnde Liv i kött oändliga, verkligen…
Apropå njutning så är ju bokstavligt talat allt i NaturRen * till 100 % i NaturLiktVist = Intelligent utveckling - genom att till 100 % hålla sig till den enkla = Intelligenta ordningen att: ”Smärta/obehag = undvikande och njutning = attraktion”.
Som en avslutning på den här långrandiga intellektuella ”skiten” - kan måhända det följande vara passande, kanske…
Hjärnforskaren James Prescott skriver om kristendomen och andra monoteistiska religioner *: ”Vi måste också klargöra de teologiska/religiösa system som gör kroppslig njutning till en fiende - dömandes det som syndfullt och omoraliskt * - och som likställer smärta, lidande och försakelse med att vara moraliskt dygdig. Dessa moraliska värderingssystem går tvärt emot miljontals år evolutionär biologi (smärta/obehag = undvikande och njutning = attraktion) - och har jämställt det feminina med synd, vansinne och omoral.
Dessa moraliska/religiösa värden har vänt sinnet [= wåra fantastiska biologiska ElektroKemiska hjärnDatorRäkneMaskiner = wåra intellekt * - Josefs anm] emot kroppen, man emot kvinna, föräldrar emot barn och barn emot föräldrar. Vår sexualmoral *, som Wi utgår ifrån ger oss rätten att ignorera andras ”felaktiga” känslor och syn på sex * [...såväl som sju, åtta, nio osv - Josefs anm (sök på ordet SamLag på * - så får Du mera kött på benen vad Josef avser med det, troligast...] - har helt sina rötter i dessa artstridiga religioner *, *, * ! ” - slut citat.
Så människosläktets adelsmärke kollektivt sett är ju ej alls NaturLiktVis Intelligens (IT24 och FY2), precis…
Så igen KaChina - handen på hjärtat. Hur har Du det med Dina dagliga spännande oförutsägbara ”roliga lekar” * - som också då är ”kryddade” med skräckblandad * förtjusning * ?
Ha det…
/önskar LivsLek * -vännen Josef
PS. Kolla gärna först på *, * - ifall Du vill räta ut någon intellektuell * frågeställning * om detta skrivna - innan Du annars blir ”förbannAnde” *, kanske… DS.
02pm28 24, 2007 kl. 7:44 p02
Interessant hjemmeside.
Mvh Henrik
03pm29 24, 2007 kl. 7:44 p03
Tack för att Du vågar tänka fritt och utanför dom vanliga ramarna!
03pm29 24, 2007 kl. 7:44 p03
Fairy Mary - Taaack för den mycket mycket goa backfeeden !
Ha det…
/önskar fritänkar-vännen Josef
04är26 24, 2007 kl. 7:44 p04
Josef… Du är grym! Tack för ett fantastiskt inlägg, jag är impad! (och jag är inte så lättimponerad må jag säga) Mycket intressant och kreativt
Moment 22 - http://www.momenttwentytwo.wordpress.com
04är26 24, 2007 kl. 7:44 p04
GooodDag Moment22,
Taaack för Din goa backfeed ovan ! - som kändes himla gott att få till en gammal “gubbsjäl !”
Lycka till med Ditt jobbsökeri - eller vad det nu blir !
Ha det…
/önskar tankefrihets-vännen Josef
05är1 24, 2007 kl. 7:44 p05
Hej Josef,
Alltid kul att läsa dina funderingar !
>“Skulle Du fortsätta med att gå till Ditt nuvarande jobb som nu - ifall Du ograverat fick Din lön i alla fall ?”
Nu får du ditt första JA !!
Jag har förmånen att få arbeta med det roligaste jag vet.
Jag utvecklar datorprogram som underlättar människors arbetsvardag.
Det är utan tvekan skapade behov som i din ovan beskrivna betraktelse ter sig onödig och kanske till och med människofientlig, i den mån att de bränner en del häxor = de behövs inte på jobbet, men det finns också exempel på motsatsen där företag utvecklas och måste nyanställa tack vare nya lösningar som frigör personaltid och därmed skapar nya idéer.
Jag är just nu i färd med att byta arbetsplats, det är alltid ett svårt beslut, men självklart smickrande att få erbjudande som innebär att andra vill att mina tjänster hellre hamnar under deras tak.
Jag inser att jag inte är den optimala chefen, så idag har jag försökt rekrytera en VD för det bolag som ska skapas i Sverige. Kan man ha roligare på arbetet än att anställa sin egen chef ?
Tack Josef för att du inspirerar till ett nytt/individuellt tänkande om det som är viktigt - hur vi förhåller oss till varandra - och lever vårt liv.
Det är skitjobbigt att läsa vad du skriver, men ger man texten den tid den kräver så inser man snart syftet, och, ditt syfte är alltid gott.
Min lilla betraktelse här hoppas jag leder till att fler svarar JA på din fråga angående hurvida man skulle gå till sitt arbete oavsett ersättning.
Det är inte många som till vardags fär göra det roligaste man vet, men, nästan alla som arbetar får träffa människor som berikar ditt intellekt, oavsett om de märker det eller inte.
Tänk att ha en “Josef” på jobbet…som under tre-fikan berättar om sina nätter under björken, störtskönt !
Tack Josef !
05är2 24, 2007 kl. 7:44 p05
GooodDag Mrm Halland,
Taaack för Din supergoa backfeed ovan !
Låter lovande det Du säger om att arbeta för nöjet i arbetet som sådant - och mindre eller ej alls för pengarnas skull. Jag förstår precis vad Du menar - därför att under åren 1985 - 1991 hade jag just ett sådant kneg. Jag var då initiativtager till, liten delägare av och vd för utvecklingsföretaget A-SANDWICH AB.
Dock - tyvärr tyckte den tidens MaktElitare att A-SANDWICH ej skulle tillåtas för framtiden - därför att det kunde uppfattas som ett hot emot bl a Maktelitens befintlig byggmaterialtillverkning - så dom försatte bolaget i kk - trots att ca 10 miljoner av projektpengarna fanns kvar oförbrukade. Den totala projektfinansieringen var ca 30 mkr.
Gissa om det tog mig många många år att komma igenom den läxan ifrån MaktElitens etablissemang ?
Vad tror Du om att Wi skippar Allt som har med pensioner, arbetslöshetskassa, sjukförsäkring osv - till förmån för en rimlig nivå på SamHällsLön till alla och envar livsvarigt - som sen av var och en kan förstärkas med produktivt arbete av den sorten åt hållet som Du just nu är “drabbad av” ?
Personligen är jag in i märgen förvissad om att det skulle medföra en rejäl standardhöjning för i vart fall väsentligt fler än 80 % av befolkningen, troligast…
Mer om det här på
http://josefboberg.wordpress.com/2008/03/14/demokrati
Ha det…
/önskar Dialog-vännen Josef