ALLMÄNT OM DENNA BLOGG


For translation of this to English – ”click” here.

Om innehållet i bloggen i detta register.


Livet i kött är som en öppen bokmen mååånga ”läser” bara EN sida – om bl a kost och hälsa och om hur det ÄR och HUR det kan bli.

Ifall Du tar till Dig något av innehållet i mina blogginlägg med kommentarer och länkningar så kan det vara bra – och ifall Du ej alls tar till Dig så är det lika bra – vad mig anbelangar. Ditt liv är Ditt liv – och det har jag INGEN rätt att ”lägga mig i”. / Josef Boberg


VÄL BEKOMME BÄSTA BESÖKARE


Om hur 2014 kan komma att gestalta sig nationalekonomiskt här.

OM JOSEFS S K BUDDHA-UPPLYSNING… – EJ TIDSBUNDEN.
Så – Det Gäller Livet❗ – bokstavligt talat.


HÄLSAN ÄR EJ ALLT – MEN UTAN HÄLSAN FÅR ALLT ANNAT UNDERORDNAD BETYDELSE

Ingående i sak om artegen mat = BÄTTRE och BÄTTRE hälsa här. En sevärd video, om varför folkhälsan så dramatiskt har försämrats under senare år, finns här.


Artegen global- och nationalekonomi = suveräna stater trycker själva fram de pengar som behövs för att täcka sina budgetunderskott med. Det är en konstitutionell rätt för alla suveräna stater.

Idag styr = vanstyr bankirfamiljen Rothschild med sin omedvetna okunskap om artegen global- och nationalekonomi övergripande och hart när enväldigt (video ca 10 min) – den globala ekonomin och som princip alla nationalekonomierna i världen. Detsamma som att Rothschilds styr världen politiskt. Om hur det har gått och går till – har jag en särskild ”runa” om här.


Om hur ett parti utanför Riksdagen ”lätt som en plätt” kan ta sig in i RiskDagen – finns det ovedersägligt hållbara tips om här.

Systemfel som hotar världen ! (UR-play video 1 tim 26 min) – så Rädda Sverige – Valet 2014 ! (video ca 2 min, svensktextad). Om hur riktiga banker kommer att fungera här.

Om – ”One Pound A Month To Change The World”här.


Om varför jag har valt att namna bloggen som LIVETS BLOGG – finns det en förklaring till här. Texten i blogghuvudet är det som ”står för” LIVETS BLOGG för mig. Om skillnaden mellan Sanning och Saga här.


Apropå texten i blogghuvudet – ”Allt Är Möjligt !” – så har Sanna Nova Emilia satt ord på åt hållet samma sak i videon ”Intervju med Sanna Nova Emilia om barnen skolan och samhället” (ca 15 min).

    http://www.youtube.com/watch?v=IO82RGDdtyY&feature=

    http://www.youtube.com/watch?v=OvE7WWuJp-U&feature=


Jag har ej skrivit något nytt blogginlägg på flera år – detta och det föregående undantagna – därför att jag har fullt sjå med att uppdatera de blogginlägg jag redan har + en del av mina egna gjorda kommentarer. Detta för att ej ”fastna” i etablissemangets mainstreamade tunnelseende. Världen förändras ju kontinuerligt dag för dag – och därför bör Wi (= oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna) ju även förändra wårt personliga förhållningssätt till världen kontinuerligt också – som jag ser det. T ex klimatet är ju ett gott exempel på kontinuerlig förändring – över såväl kort som lite längre tid sett – för att ej tala om vädret.

Min största inspirationskälla är de interaktiva dialoger = kommunikationer jag har haft och har med kommentatorerna på min och andras bloggar. Ett gott exempel på hur tankestimulerande, och ej minst tankeutvid-gande, det kan bli finns här.

Så merparten av det jag har gett uttryck för finns i kommentarsfälten på Livets Blogg. Exempel på sådant i kort form finns här och här – och ett i lååång form finns här. Så mitt tips till Dig blir att Du scroll-läser det följande registret och rubrikerna i höger-widgets – för att se ifall Du hittar något som ”faller Dig väl på läppen”.


Det finns mååånga länkningar på min blogg – och de allra flesta är externa. Jag har själv ingående tagit del av dessa – och fört in dem i mina texter – därför att jag tyckte att de passade som tankeutvidgande och kunskapsfördjupande material – vid den tidpunkten då jag skrev det jag skrev. Själv använder jag min blogg som ett digitalt uppslagsverk – för det tycker jag ej att det finns för många av på nätet – än så länge.

Dans, gurmémat (etablissemangets förordade normalkost undviker jag sorgfälligt), humor (”Ett gott skratt om dagen förlänger livet !”), artegen sexualitet och artegen nationalekonomi gillar jag – och trådlös teknik försöker jag i görligaste mån UNDVIKA. Någon ”röd eller blå tråd” i mitt bloggande i övrigt står nog ej att finna – förutom att: ”Wi gör ju ALLA enbart så gott Wi kan i just det ögonblick då Wi gör det Wi gör !” = Må BÄTTRE och BÄTTRE❗ 🙄

Detta som ett gott alternativ till att vara ”Full, fet och fattig !” 😉

Lycka till❗ – med Ditt botaniserande på min annorlunda blogg – önskar Josef


ALLA har Wi RÄTT att tillåta oss själva och andra att få må BÄTTRE och BÄTTRE (även ekonomiskt och politiskt ?) = leva vällustigareeller

DAGS FÖR EN FRISKARE FRAMTID = WI TAR VARALIVET I KÖTT ?

73 kommentarer till ALLMÄNT OM DENNA BLOGG

  1. Paradigm skriver:

    Fast det blir kanske mer läsvänligt om du skriver uppdateringarna i form av nya inlägg istället och sedan länkar till det ursprungliga inlägget. För noga räknat är de flesta inlägg på alla bloggar mer eller mindre att betrakta som uppdateringar eftersom man vanligtvis redan skrivit något om ämnet ifråga. Just a thought…

  2. Josef Boberg skriver:

    Jo… – Paradigm – det kan Du ju i o f s ha rätt i. Men det får bli ett projekt i någon nu obestämbar framtid.

    Men tack för tipset❗ – hälsar Josef

  3. Renate Johnsen skriver:

    Har redan kört LCHF en gång förut. Inget för mig riktigt. Räknar kalorier gör jag för att det är kul, inte för att jag måste eller är noga med hur mycket jag får i mig🙂

  4. Erik skriver:

    Din blogg slår det mesta i fråga om ”genomtänkthet” och innehåll. Samt det faktum att du faktiskt bemödar dig uppdatera innehållet. Den lite bakvända strukturen är kanske precis den utmaning besökaren behöver för att verkligen finna de svar man söker.

    Om man får jaga lite, söka och leta – då blir sedan fyndet desto mer värt. De svar man inte behöver bemöda sig att finna är sällan lika givande som de man får anstränga sig lite för att få😉

    MVH
    Erik,

  5. Josef Boberg skriver:

    Taaack❗ – Erik – för Din goa backfeed.

    Det ligger nog en hel del i att: ”De svar man inte behöver bemöda sig att finna är sällan lika givande som de man får anstränga sig lite för att få😉 ”

  6. Paradigm skriver:

    Av ren nyfikenhet: är du bekant med MBTI? Jag skulle gissa att du är en INTP.

  7. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – ParaDigm – jag är ej alls ”hemma” i det här med MBTI eller INTP – så jag vet ej. Men däremot så VET jag att diagnoser kan vara åt hållet mer eller mindre ”LivsFarliga”

  8. Paradigm skriver:

    Det är ingen diagnos utan olika personlighetstyper. Fast sånt kan ju användas som diagnoser. Allting kan missbrukas.

  9. Nett skriver:

    Ja dåååå var det på tiden att du kom med ett nytt ouppdaterat inlägg🙂 Härlig Tisdag till dig!

  10. Josef Boberg skriver:

    Taaack❗ – Nett – och hääärlig till Dig också.

    ”Simma lugnt !”🙄

  11. Patrik skriver:

    Tack för tipset på Annikas blogg ang Kaliber programmet från 2006. Ska bli intressant att lyssna på. http://annikadahlqvist.com/2011/12/22/charlottes-eas-jav/#comments

    Det här senaste facklan i LCHF-debatten som Charlotte Erlanson-Albertsson la i Läkartidningen och som reflexmässigt Aftonbladet hakade på ska bli ett sant nöje att se hur det utvecklas. Charlotte lär inte komma nådigt undan med det jäv hon har.

  12. Josef Boberg skriver:

    Jo… – Patrik – ”brasan” börjar ta sig

  13. barfota skriver:

    Upps, provar igen

  14. Josef Boberg skriver:

    Uppdaterad den 10 juni 2013


    Livet i kött är som en öppen bokmen mååånga ”läser” bara en sida – om bl a artegen global- och nationalekonomi.


    OM DET MAGISKA ÅRET 2012 – OCH OM SVERIGES FRAMTID EKONOMISKT


    ”Att beskriva verkligheten i strid med människors sanning leder inte sällan till att folk känner sig kränkta och nedvärderade. Detta eftersom det är viktigare att ha rätt i dagens samhälle – än vad som ÄR rätt !”
    – slut citat härifrån.

      http://www.youtube.com/watch?v=OvE7WWuJp-U&feature=


    Ifall Du tar till Dig NÅGOT av innehållet i det följande så kan det vara bra – och ifall Du ej alls tar till Dig så är det lika bra – vad mig anbelangar. / Josef Boberg


    ALLA har Wi RÄTT att tillåta oss själva och andra att få må BÄTTRE och BÄTTRE (även ekonomiskt och politiskt ?) = leva vällustigareeller

    DAGS FÖR EN FRISKARE FRAMTID = WI TAR VARALIVET I KÖTT


    12/12-12 – om den 21 december 2012
    What will really happen on December 21, 2012 ? (video ca 6 min).

    21/4-12 – om den 21 december 2012
    December 21, 2012 – Two Suns in the Sky (video ca 42 min).

    12 september 2007 om 2012
    2012 2012 2012 2012 2012 (video ca 9,5 min).


    Jag har kollat på videon med Simon Sinek: ”How great leaders inspire action” (ca 18 min) – såväl som videon med 12-ÅRIGA VICTORIA GRANT – SOM ”KLÄR AVDEN GLOBALA BANKINGLIGAN HÄR (video ca 7 min) ❗ Så är det nu hög tid för att i Sverige – inför riskdagsvalet 2014 – bilda partiet 12-TUSENKRENIGHET = tillämpa den Vita Skolans nationalekonomi = den revolutionerande definitionen att pengar är motprestation för arbete som accepteras av alla – eller❓


    OBS❗
    Om hur att råda bot på bl a vuxnas oftast helt omedvetna felfostran av barn och tonåringar – har Kay Pollak synnerligen lättfattligt beskrivit i boken ”att välja Glädje”.

    Videon ”THRIVE – What on Earth Will it Take ?” (svensktextad – 2 tim 12 min) handlar om detta FramtidsViktiga – och är MYCKET sevärd – som jag ser det. THRIVE = TRIVAS, VÄXA OCH FRODAS, BLOMSTRA. (Tips. Se gärna videon tillsammans med någon – därför att delar av den kan uppfattas som STARKT upprörande !). Videon ”Let’s make everything FREE !” (ca 6 min) – går ej av för ”hackor” heller…💡



    Taaack❗ – Barfota
    – för länken – rörande bl a guld, guldmyntfoten och växelkurser med David Wilcock, men…

    global- och nationalekonomi är mycket enklare än så – som jag ser det. Pengar har i sig som princip noll värde – ifall de ej används = är i rörelse [som kan ses som styrkt av videon ”Let’s make everything FREE! An introduction to The Free World Charter” (ca 6 min)]. När ett land har lågkonjunktur – så finns det för lite pengar i rörelse – och när det är högkonjunktur – så finns det för mycket pengar i rörelse.

    Staten kan själv reglera detta – genom att trycka upp mera av sin egen valuta när det är lågkonjunktur (= för hög arbetslöshet – som – ”lätt som en plätt” kan åtgärdas genom att HÖJA a-kasse– och pensionsnivåerna ! = barnsligt enkelt ?) – och ”dra in” valuta när det är högkonjunktur (= för låg arbetslöshet – som ”lätt som en plätt” kan åtgärdas genom att SÄNKA a-kasse- och pensionsnivåerna ! = barnsligt enkelt ?) – istället för att som nu direkt eller indirekt låna (det vanligaste) LuftPengar (= pengar utan substantiellt värde) till hög ränta av den globala BankingLigan.


    Finanspolitiska rådet var inne på denna linje i maj 2009 – men det förkastade då Anders Borg HÄR (sök där på – tillfälliga finanspolitiska stimulanser). Men nu har det gått ca 3,5 år sedan dess – så i det NU rådande finansiella läget – så kan han (video ca 2 min) ju NU ”tona in” svensk ekonomi åt det hållet, kanske…💡

    Inget konstigt alls (= över lite tid sett ej längre någon Fractional-reserve banking = girighet som ledstjärna = ”Vår verklighet”) – och om en hållbar framtidsvision HÄR (video ca 6 min, svensk textning)❓ Dialoger om detta FramtidsViktiga ämne HÄR, HÄR och ej minst HÄR.


    Mexiko hade för en hel del år sedan en näst intill helt obetalbar statsskuld – när dom i smyg började trycka upp mera av sin egen valuta – istället för att låna. Bl a därför har idag Mexiko en statsskuld som i procent sett är LÄGRE än den svenska är. Mer om denna princip som sådan i sak HÄR och HÄR. Bokstavligt talat skitenkelt – eller❓

    Apropå Mexiko – SvD 21/2-12 – Spaniens (artikeln borttagen på SvD) parallella ekonomi: ”Byteshandeln blir allt hetare i krisdrabbade Spanien. Dessutom har man åter tagit den gamla pesetan till heders på sina håll.”

    I o f s så kan jag ha fel i det ovanstående – men det ”vet” jag att jag ej har.

    ”simma lugnt” och ha en God Jul❗

    önskar Josef


    Apropå MORGONDAGENS NATIONALEKONOMI (= över lite tid sett ej längre någon Fractional-reserve banking = girighet som ledstjärna = ”Vår verklighet”) – så kan den berikas med det följande: ”Pengar har i sig som princip noll värde – ifall de ej används = är i rörelse (som kan ses som styrkt av videon ”Let’s make everything FREE! An introduction to The Free World Charter” (ca 6 min). När ett land har lågkonjunktur – så finns det för lite pengar i rörelse – och när det är högkonjunktur – så finns det för mycket pengar i rörelse.

    Staten kan själv reglera detta – genom att trycka upp mera av sin egen valuta när det är lågkonjunktur (= för hög arbetslöshet – som – ”lätt som en plätt” kan åtgärdas genom att HÖJA a-kasse– och pensionsnivåerna ! = barnsligt enkelt ?) – och ”dra in” valuta när det är högkonjunktur (= för låg arbetslöshet – som ”lätt som en plätt” kan åtgärdas genom att SÄNKA a-kasse- och pensionsnivåerna ! = barnsligt enkelt ?) – istället för att som nu direkt eller indirekt låna (det vanligaste) LuftPengar (= pengar utan substantiellt värde) till hög ränta av den globala BankingLigan.


    Finanspolitiska rådet var inne på denna linje i maj 2009 – men det förkastade då Anders Borg HÄR (sök där på – tillfälliga finanspolitiska stimulanser). Men nu har det gått ca 3,5 år sedan dess – så i det NU rådande finansiella läget – så kan han (video ca 2 min) ju NU ”tona in” svensk ekonomi åt det hållet, kanske…💡


    Mexiko hade för en hel del år sedan en näst intill helt obetalbar statsskuld – när dom i smyg började trycka upp mera av sin egen valuta – istället för att låna. Bl a därför har idag Mexiko en statsskuld som i procent sett är LÄGRE än den svenska är.

    Hitler-Tyskland tryckte själva upp riktiga pengar = riktiga D-mark – för att finansiera sin välfärdsutveckling med (såväl som hela kostnaden för kriget som sådant). Det medförde att D-marken – som var en av världens lägst värderade valutor – ca tre år före krigsutbrottet – på ca TRE år ”förvandlades” till Europas starkaste valuta – och förblev så under hela kriget.

    Segrarmakterna tillät efter kriget ej Tyskland att fortsätta med sin egen nationalekonomiska styrning – utan tvingade in Tyskland i den globala pyramidekonomin med LuftPengar – med bl a Marshallhjälpen som ursäkt.

    Så varför i helvete gör ej alla länder i världen som t ex Tyskland gjorde under andra världskriget – och som Mexiko gör i dags dato = statskulden är ca 5 dollar per medborgare (den svenska statsskulden är ofattbara 116 375 kr per invånare) = trycker upp sina egna RIKTIGA pengar ? Mera om detta bl a HÄR.”


    Apropå MORGONDAGENS NATIONALEKONOMI (= över lite tid sett ej längre någon Fractional-reserve banking = girighet som ledstjärna = ”Vår verklighet”) – så tog jag mig för att den 16 april 2012 skriva ett postbrev till finansminister Anders Borg om den saken. Följebrevstexten blev den följande:

    ”Hej Anders Borg,

    Som finansminister (sevärd video om ca 2 min) så har Du ju huvudansvaret för landet Sveriges nationalekonomi. För att komma ur den privatekonomiska kräftgång – som Wi av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna – kontinuerligt har drabbats av sedan ca 30 år tillbaka (= hushållens soliditet = betalningsförmåga = självkänsla har under de senaste 30 åren reducerats med ca 50 % – enligt tillgänglig statistik bl a här http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Ekonomi/Hushallens-ekonomi/Hushallens-inkomster – klicka där i vänstermarginalen på hushållens skulder) – så krävs ju NU ”lite nya tag” – som jag ser det.

    För att stimulera Din kreativitet på detta så FramtidsViktiga ämne – så finns på andra sidan av detta blad en enkel skiss (= över lite tid sett ej längre någon Fractional-reserve banking = girighet som ledstjärna = ”Vår verklighet”) – på hur morgondagens nationalekonomi skulle kunna fungera MYCKET bättre för oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna = även för den svenska modellens samhälle som helhet sedd – eller ?

    Jag hoppas på att Du kan bidra till något åt det hållet.

    LYCKA TILL

    Med bästa hälsning
    Josef Boberg” – slut citat.

    Tror Du att Anders Borg kommer att ge sig tid att svara på mitt brev❓


    FÖR JÄVLIGT❗

    I dags dato produceras mat så att det gott och väl räcker till ca 12 miljarder människor – men Wi är ju bara ca 6,5 miljarder. Lik förbannat så lider ca 1/3-del av jordens befolkning av undernäring och direkt svält. T ex ett barn dör av svält var femte sekund.

    Så mat finns i ÖverFlöd – men logistiken för att fördela den på ett vettigt sätt saknas. Pengar kan ju lätt som en plätt varje land trycka upp – för att hålla ”hjulen igång” på en lagom nivå – som framgår av ovanstående brev till finansminister Anders Borg.

    Hur länge till skall Wi av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna i världens alla länder – TILLÅTA detta vansinne att fortgå❓

    Är det PÅGÅENDE eländet illvilligt planerat av den globala BankingLigan med familjen Rotschild i spetsen (video ca 10 min) – eller är det bara ren dumhet ifrån deras sida❓


    Apropå detta: ”Jo… – Jonathan – visst har det ALLTID varit så att barnen står för FramTiden – ifall Wi vuxna tillåter dem att forma den SJÄLVA. Men som Du skrev: ”Däremot har vi all möjlighet i världen att ge våra barn möjligheten att själva få välja den framtid de vill skapa och inte ger dem ett färdiguttänkt koncept på hur det ska se ut. Då känner de sig små och maktlösa och sen börjar skiten om från början igen.” = då har Wi vuxna i så fall felfostrat en generation barn ytterligare. Personligen hoppas jag innerligt på att det ”ekorrehjulet” inom överskådlig tid UPPHÖR❗ ” – slut citat av min sista kommentar på den här linan.


    PS. RSA Animate – Crises of Capitalism (video ca 11 min) – In this RSA Animate, renowned academic David Harvey asks if it is time to look beyond capitalism towards a new social order that would allow us to live within a system that really could be responsible, just, and humane


    Sverker Olofsson tillbaka i eget debattprogram – ”Full, fet och fattig !”

    Är det FramTiden för oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna i Sverige


    OM NATIONALEKONOMI ÖVER POLITIKERNAS NIVÅ

    ”En rik turist kom in på byns hotell, lade en tusenlapp på disken och bad om en nyckel för att titta på ett rum. Hotellägaren blev glad, tog tusenlappen och sprang till kötthandlaren och betalade sin skuld på tusen kronor.

    Kötthandlaren sprang i sin tur till bonden och lämnade tusenlappen som han var skyldig. Bonden tog tusenlappen och sprang till mackägaren och betalade en skuld på disel.

    Mackägaren blev glad och sprang till byns hora och betalade sin skuld på 1000 kr. Hon sprang i sin tur till hotellet, glad i hågen lade hon upp tusenlappen på disken och gjorde sig därmed skuldfri på hotellet.

    Just då kom turisten ned, han var inte nöjd med rummet så han tog tillbaka tusenlappen som låg på disken och drog därifrån. Det blev stor glädje i byn, ingen hade tjänat några pengar men alla blev skuldfria.” – slut citat härifrån.

    Om hur Wi av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av MedBorgarna”lätt som en plätt” fixar detta för hela landet Sverige HÄR, HÄR, HÄR – samt framförallt HÄR .


    Ifall Du nu vill börja om ifrån början – så finns den HÄR.



    ALLA har Wi RÄTT att tillåta oss själva och andra att få må BÄTTRE och BÄTTRE (även ekonomiskt och politiskt ?) = leva vällustigareeller

    DAGS FÖR EN FRISKARE FRAMTID = WI TAR VARALIVET I KÖTT

  15. Antonia skriver:

    I en enkel formulering önskar jag dig ett Gott Nytt År!🙂

  16. Josef Boberg skriver:

    Taaack❗ – Antonia – och detsamma önskar jag Dig.

    Simma lugnt…🙄

  17. Josef Boberg skriver:

    The WordPress.com stats helper monkeys prepared a 2011 annual report for this blog.

    Here’s an excerpt:

    The concert hall at the Syndey Opera House holds 2,700 people. This blog was viewed about 24 000 times in 2011. If it were a concert at Sydney Opera House, it would take about 9 sold-out performances for that many people to see it.

    Click here to see the complete report.

  18. Det är väldigt sant att mycket händer i kommentarerna. Istället för megafon blir det dialog. Givande, men tidskrävande.

  19. Josef Boberg skriver:


    Jo… – HelEna
    – men som folkpensionär, sedan 2006, så har jag ju hela livet på mig❗

  20. HEMIMAMMA skriver:

    Gott nytt år Josef!

  21. Josef Boberg skriver:


    Taaack❗ – HemiMamma
    – och detsamma önskar jag Dig.

    ”Att älska är ingenting – Att älskas är någontingAtt älska och älskas är allting”

    Vackert uttryckt, verkligen…💡 – och jag kan bara innerligt hoppas på att Du själv kan ”leva som Du lär”.

    All lycka till med det❗ – önskar jag ♥ ♥ ♥

  22. ar4ne skriver:

    Josef Boberg

    Vill i all välmening göra ett påpekande om ditt sätt att blanda svart och blå text i dina meningar som gör att folk hoppar över det du skriver för det du gör är rent ut sagt dumt att göra läsarna förvirrade i onödan, det här påpekandet är det fler som håller med om, man orkar inte läsa skiten, (deras betyg)

  23. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – Ar4ne – jag kan tyvärr ej göra något åt det – för blå text är detsamma som länkade ord.

    Dom som tycker att det jag har tänkt och skrivit är ”skit” – behöver ju ej göra annat än att lämna sidan – alternativt ge fan i att trycka på länkningarna – som jag ser det.

    Skitenkelteller

  24. HEMIMAMMA skriver:

    ja, jag lever som jag lär😉

    Hemikram

  25. Josef Boberg skriver:


    Gott… – HemiMamma
    – då kan jag ju ”simma lugnt”…💡 🙄

  26. ullie skriver:

    men tack du .. Tyvärr blir det nog att gå till doktorn med han då febern fortf e mycket höf o han e så dåsig.

    fin blogg

  27. Josef Boberg skriver:

    Tack❗ – Ullie – för Din goa respons på min blogg.

    HÄLSAN ÄR EJ ALLT – MEN UTAN HÄLSAN FÅR ALLT ANNAT UNDERORDNAD BETYDELSE !

    Så gå Du till doktorn med sjuklingen – men kroppen har ju också en egen fantastisk läkningsförmåga – ifall tiden får göra sitt.

    All lycka till

  28. stefan skriver:

    Om man bakar blir man bakad ,vad jag menar med det vet jag inte riktigt faktiskt!🙂

  29. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – Stefan – ej jag heller – men uttrycket faller mig väl på läppen.🙄

  30. Fred Blomson skriver:

    DÄRFÖR KOLLAPSAR DE SOCIALISTISKA PARTIERNA!
    (En prognos för den framtida digitala socialdemokratiska nomokratin och för jämlikhetsrörelsen, som bygger på den förnuftiga logiken och det goda samvetet!)

    SOCIALDEMOKRATI MED DELTAGANDE MEDLEMMAR EXISTERAR INTE!
    Jag har alltid önskat mig en dialog om samhället, om den sanna demokratin och om krisernas verkliga orsaker och deras bekämpning! Problemet är globalt och ”tvingas” vi kosmopoliter att välja mellan pest och kolera, d.v.s. mellan två onda ting, den kapitalistiska diktaturen till höger eller den socialistiska partidiktaturen till vänster!
    Det tredje alternativet är en global jämlikhetsrörelse baserad på digital direktdemokratisk nomokrati som utgör vår tids stora demokratiska och fredliga revolution. Denna revolution måste vi ha på bordet dagligen och måste diskutera kontinuerligt tills vi ha folkomröstat lagarna.

    DIGITAL DEMOKRATI NU!
    Den digitala direktdemokratiska jämlikhetsrörelsn behöver ett system/program liknande Facebook, där alla registrerade medlemmar som vill och kan skall diskutera och rösta. Nu är det dem unga, eleverna, studenterna och akademikerna som skall gå i fronten för revolutionen och inte de outbildade arbetarna (proletärerna!) och deras demagogiska fackföreningsledare. Det är omöjligt för socialister och socialdemokrater att regera med framgång det existerande kapitalistiska och marknadsekonomiska systemet. Det är endast höger regeringar som kan föra till graven detta döende kapitalistiska system. Vi måste upphöra att vara kunder för att bli härskande, oberoende och autonoma medborgare! Den digitala demokratiska socialismen måste ersätta privatiseringen! Den digitala globala lagen måste ersätta det digitala globala kapitalet.

    AVSTÅNDSTAGANDE FRÅN REPRESENTATIVA VAL OCH INTE STREJKER!
    Vi som vill påtvinga den digitala direktdemokratiska jämlikhetsrörelsen, måste nu se till att avskaffa partierna, personkulten och den valda representativa diktaturen! VÅRA LAGAR (dvs vi medborgare alla tillsammans) att äga allting, att härska över allting och att styra allting rättvist.

    DEMOKORT FÖR FOLKOMRÖSTNINGAR!
    Idag underskattas medborgarnas intelligens och förmåga att komma med förslag, att delta i dialoger, att fatta viktiga beslut, att stifta globala lagar mm. Informationsteknologin underlättar idag den digitala direkta demokratin men partiernas och politikernas egoism samt de kapitalistiska intressen, bromsar de demokratiska framgångar och de mänskliga rättigheternas förverkligande. Vi måste utvidga demokratin, vi måste kräva ett digitalt DEMOKORT för alla dessa som kan och vill att delta elektroniskt i stora beslut och framförallt i lagstiftning av globala lagar.

    MEDBORGARNA STÅR FÖR GRUNDLAGARNA
    Anställda skall stå för lagarnas tillämpning. Karismatiska ledare, partier och färger höger och vänster behövs inte. Partierna delar och splittrar medborgarna istället för att ena dessa kring lagarna. Vi alla har samma grund behöv och vi måste enas för att emotse alla problem och de oavbrutet återkommande kriserna !

    UNION ISTÄLLET FÖR SPLITTRING, RÖRELSE ISTÄLLET FÖR PARTIER
    De professionella politikerna, deras samarbetspartners journalisterna och många till rund omkring skriker om demokrati men menar representativ demokrati vilken i verkligheten är en vald diktatur och personkult! Alla dessa låtsas att de inte förstår att informationsteknologin har nu gjort den digitala direktdemokratiska nomokratin oundviklig! De egoistiska nationalistiska och de privata ekonomiska intressena, länderna, religionerna och språken är exempel för splittring med många negativa egenskaper och orsaker till krig!

    ETT VERKLIGEN FÖRENAT EUROPA!
    Det sunda förnuftet och det goda samvetet säger till oss medborgare att ta makten i våra egna händer och med våra egna lagar att egga och att styra samhället gemensamt. Det finns bara en äkta demokrati!
    Det enda hopp vi har nu för att bättra samhället, är att enas rund globala grundlagar som vi själva har föreslagit, diskuterat och röstat.
    Det är skamligt att inte göra nu det som vi kommer oundvikligt att ”tvingas” att göra senare. Informationsteknologi är här för att utvecklas med rasande fart och politiken kan aldrig utgöra ett undantag!

    Fred Blomson
    http://www.digitalsocialdemocracy.wordpress.com, om nomocracy
    http://www.facebook.com / fred.blomson,

    WEM, WORLDWIDE EQUALITY MOVEMENT…!

  31. Josef Boberg skriver:

    ”Det är skamligt att inte göra nu det som vi kommer oundvikligt att ”tvingas” att göra senare. Informationsteknologi är här för att utvecklas med rasande fart och politiken kan aldrig utgöra ett undantag!”

    Jo… – Fred – men jag tror i alla fall att Wi i Sverige kan bli i ett föregångsland – för den nuvarande svenska modellens samhälle är väl ingen höjdare precis – för oss av vanligt folk = merparten av medborgarna.

    Blir det i slutet av 2012 månntro – eller 2013


    PS.
    När jag klickar på Din URL http://unitedhumans.wordpress.com i Din kommentar ovan – så kommer jag ingenstans. Har Du helt lagt ned Din gamla blogg på wordpress.com till förmån för denna
    http://digitalsocialdemocracy.wordpress.com

  32. Josef Boberg skriver:

    GLAAAD PÅSK ❗ – önskar Josef 🙄

  33. ecwho skriver:

    Tack detsamma, -Glad och meningsfull Påsk!

  34. skvitt skriver:

    http://skvitts.wordpress.com/2012/07/13/bloggspace-se-ligger-nere/

    Bloggspace ligger nere, läs mera hos mig!
    /Skvitt

  35. Nett skriver:

    Precis.. vad vore livet utan maten🙂

  36. Josef Boberg skriver:

    Tja… – Nett – inge vidare – som jag ser det. Men det gäller ju att äta så mycket som möjligt av artegen föda = ”riktig mat” för att må optimalt väl – som jag ser det.


    Alla har Wi RÄTT att må bättre
    (även ekonomiskt och politiskt ?) = leva vällustigt❗ – eller

  37. Sten Norgren skriver:

    Hej Josef
    Jag heter Sten och bor i Deje (Värmland) har en blogg för fria åsikter: deje-forshaga.dinstudio.se http://deje-forshaga.dinstudio.se/?receipt=1 Där jag emellanåt skriver om nyttig kost LCHF, Orättvisor,kritikiserar korrupta tjänstemän inom vår kommun, protesterat mot byggande av värmever som skulle ha förpestat ett bostadsområde med sina utsläpp(vann den kampen mot kommunen),Översvämningsmyggen som är ett stort miljö,hälso samt ekonomiskt problem för inte bara vår ort utan den sprider sig med stor hastighet. Det vår trevligt om du kollade in den och om du stöder tanken på rätten till fria åsikter länkar till den, den är endast känd lokalt, men har mellan 10- 50 läsare dagligen, efter ett inlägg som berör många så är besöksfrekvensen stor, antar att mycket går mun till mun vägen.
    Du har ett mycket brett område i din blogg som är mycket läsvärd. Jag själv läser in mej på ett ämne, det kan vara innehåll i mat, kryddor, örter, viss medicin bla mot kolestrol, som läkare tvingar på sina patienter så de till slut får gå med rullator för ledvärkens skull, Läkare har ingen kompetens på området utan styrs av Socialstyrelsen som i sin tur styrs av Läkemedelsindustrin. Ingen riktig (ärlig) information kommer ut till allmänheten om att grödor idag är fattiga på näringsämnen mot för 100 år sedan pga hetsdriften och konstgödning, konstgjorda kosttillskott som gör mer skada än nytta. Usch nu började jag komma i farten så det är baäst att sluta för denna gång. Hälsningar Sten Norgren Deje E-post sten@norgrens.se

  38. Josef Boberg skriver:

    Tack❗ – Sten – för Din goa backfeed på min blogg. Mina hälsotips finner Du en liten bit ned i texten HÄR – och lämpligast kost HÄR.


    Alla har Wi RÄTT att BÄTTRE
    (även ekonomiskt och politiskt ?) = leva vällustigare❗ – eller

  39. Nett skriver:

    Toppen, det är bara tecken på att du mår bra🙂

  40. Josef Boberg skriver:


    Jo… – Nett
    – jag har ej ont någonstans och äter inga mediciner. 🙄

  41. Nett skriver:

    God mat är verkligen en njutning🙂

  42. Någonstans i en kommentar har Du skrivit om att ;en kompass
    ger utslag på elektriska impulser i människokroppen och på
    mobiltelefoner….har du funderar över att även omagnetiska
    föremål också ger utslag både på människokroppen ,på mobiler
    och även på andra elektriska saker…..du tror mig säkert inte?
    men testa själv ta ett helt omagnetiskt föremål häng det
    i en omagnetisk tråd och se på sjutton ;föremålet en sk
    pendel svänger och ger utslag…detta kan inte vetenskapen
    förklara eller hur…..en del människor (tyvärr jag också)
    kan i många fall med händerna känna sådana här…(vet
    inte rikigt vad man ska kalla det)saker ….lite otroligt kanske
    men testa Josef om du har tid och lust och är intresserad….

  43. Josef Boberg skriver:

    Jo… – Janne – omagnetiska pendlar har jag testat – såväl som slagruta (jag använder en form av slagruta själv då och då) – och pendeln reagerar ju bevisligen både på det ena och det andra.

    Apropå kompassen – så skrev jag om den på blogginlägget MOBIL-IT-SMOG = STRESS = HJÄRNSJUKDOMAR (sök där på ordet kompass).


    Alla har Wi RÄTT att BÄTTRE
    (även ekonomiskt och politiskt ?) = leva vällustigare❗ – eller

  44. illvilligabloggen skriver:

    På tal om vetenskap Josef …..jag gjorde en liten anspråkslös
    privat undersökning….itervjuade 18 bekanta om hur dom
    trodde att mänskligheten blivit till-3 ville inte yttra sig,1
    enda trodde på Big bang,bakterie i vattenpuss osv utveckling,
    till kräldjur..alltså den vetenskapliga varianten som lärs ut i skolor,
    5trodde utan att vara direkt religiösa på någon form av
    skapelse berättelse 2 trodde på religiös grund samma sak,
    4 st trodde på att vi blivit utplanterade på jorden av utomjordingar,
    (tror jag själv på också) 3 st trodde att vi kom från ordens inre-
    rätt intressant tycker jag själv att det som vi i själva verket ska
    tro på ..tror ingen på….

  45. Josef Boberg skriver:

    Hmmm… – Janne – är Du intresserad av Universum som sådant (som ju människosläktet är en pytteliten del av) – så kan jag rekommendera videon THUNDERBOLTS OF THE GODS (ca 64 min).

    Om BigBang har jag ordat en del HÄR.

    Att människosläktet skulle ha uppstått genom evolution av apor stämmer ej alls – därför att i så fall saknas det tidspann på tusentals miljoner år enligt den etablerade moderna vetenskapen.

    Så själv tror jag på historien att Wi är en korsning – som gjordes för ca 450 000 år sedan – mellan Annunakis från planeten Nibiru och den tidens apsläkte. Sen har evolutionen gjort sitt – så att Wi ser ut som Wi gör i dags dato.

    Apropå Nibiru – så kan det vara lite tankestimulerande att kolla på videon SANNINGEN OM DEN 12 E PLANETEN NIBIRU (video ca 21 min). Därtill så lär det vara så att planeten Nibiru besöker wårt solsystem ca vart 25-e årtusende – och att ett nytt besök är på G just detta årtusende.

    Så håll utkik – så kanske Du kan få en skymt av wåra forna ”föräldrar”.

    Nja… – inomjordingarna skyr oss utomjordingar (= Wi som bebor jorden Terras utsida – JORDEN TERRA ÄR IHÅLIG !) som pesten sedan urminnes tider – så att någon korsning med dom skulle ha skett – förefaller vara osannolik – som jag ser det.

    Men omvänt kan det vara så att en del av oss utomjordingar har invandrat till jordens inre domäner – och lever där i ”sus och dus” i samklang med urinnevånarna.

  46. illvilligabloggen skriver:

    Ja Du Josef…det glädjer mig i alla fall att Du inte svalt den
    nuförtiden ,nästan allrådande vetenskapliga fake-teorin om
    big-bang ,bakterie vattenpuss,kräldjur,groda apa osv något
    mer slumpartat osannolikt kan jag inte föreställa .

  47. carinxllbloggen skriver:

    Tycker det verkar rätt troligt att vi alla härstammar
    från en främmande civilisation på en annan planet.
    Dom sk moderna vetenskapsmännens teorier har
    jag mycket svårt att tro på …..för övrigt så växlar
    ju teorierna vecka från vecka…..börjar dessutom
    bli mycket trött på den rätt osakliga propagandan
    som hela tiden överöser oss -och och och ,varje
    vecka en ny dinosarie och en ny tidsbestämning
    för alltings start …..

  48. Josef Boberg skriver:


    Jo… – Carin
    – men det är ju upp till var och en av oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna – att ”stänga av skiten” – eller i vart fall ej betala för att få ta del av den.

    Själv slängde jag ut TV´n, stängde av radion, sade upp ALLA mina många tidningsprenumerationer osv 1995 – och det har jag ALDRIG ångrat❗

    En bra beskrivning av den nuvarande ordningen = oordningen i samhället – nationellt och globalt – finns HÄR.

    Vill Wi av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna – ha mer och mer av det – eller skall Wi VÄLJA att mer och mer ”tona” på uttrycket: Alla har Wi RÄTT att BÄTTRE (även ekonomiskt och politiskt ?) = leva vällustigare❗ – eller

  49. carinxllbloggen skriver:

    Men snälla Josef ! tänk på skolbarn ….hur dom blir
    felaktigt indoktrinerade -skrämmande tycker jag!
    för övrigt har jag också i princip gjort som dig
    beträffande tv-radio-o tidningsprenumerationer,
    läser någon gratis metro ibland bara…i övrigt
    använder jag datorn för att aktivt söka efter information
    själv …där ingår även allmänbildning.

  50. Josef Boberg skriver:


    Jo… – Carin
    – jag har faktiskt tänkt och skrivit om hur både skolbarn och mindre barn har det – och hur det kan förändras – HÄR.

    Kul… 🙄 – att det är fler än jag som förlitar sig mera på nätet än StorebrorsCensurarade etablissemangets massmedia = ”Trattmedia” (video 2,5 min) 😥 – enligt Hans Rosling.

  51. ladycobra skriver:

    Jag undrar om du tror på Gud och Jesus?? Jag undrar också om du tror på ett liv efter detta? Har själv haft övernaturliga upplevelser som tydligt bevisar att det finns ett liv efter detta. Har även blivit bönhörd då min far t.ex. mirakulöst blev frisk från Leukumi utan läkemedel, t.o.m. läkaren blev troende som tidigare varit ateist som såg detta mirakel.

    Allt om sker nu är förutbestämt enligt Bibelns profetior.

    Läs Matteus 24-24 i Nya testamentet… där står det mycket om framtiden..
    i en av verserna i Matteus 24:4 står det att Jesus sade:

    Ni kommer att få uppleva krig och höra rykten om krig, men låt er inte skrämmas.. Krig måste komma, men däremot är inte slutet inne..

    vers 7 Nationer och maktblock kommer att resa sig mot varandra, och det kommer bli hungersnöd och jordbävningar på den ena platsen efter den adra…

    vers 8..men detta är bara början på de fasor som kommer.

    vers 9…..Då kommer man att tortera Er över hela världen därför att ni tillhör mig…

    Många av er kommer att förneka sin tro och förråda varandra och hata varandra…vers 11… Många falska profeter kommer att framträda och leda många vilse…

    vers 12…. Och när synden tar sig hejdlösa uttryck över allt, kommer mångas kärlek att kallna… Men de som håller ut till slutet ska bli frälsta…
    Läs vidare själv i bibeln….

    Det står också i vers 36 Men ingen vet vilken dag eller vilken timme slutet kommer, inte ens änglarna ..Nej inte ens Guds son,, bara fadern vet det..

    Nostradamus har ju också förutspått det som nu pågår i världen och det är början till slutet…..Kristna förföljs och avrättas runt om i världen för sin tros skull…..och Nostradamus skriver om en tredje antikrist och lika gör bibeln..

    Alla tidstecken finns redan nu att vi närmar oss jordens undergång.

    Jag är varken Jehovas vittne eller Pingstvän eller medlem i någon frikyrka utan tänker själv men har en Gudstro som är stark.

  52. Josef Boberg skriver:


    ”Jag undrar om du tror på Gud och Jesus??

    Jo… – LadyCobraJesus (video ca 9,5 min) fanns ju som människa i kött för ca 2000 år sedan.

    Dock… – bibelbokens s k gud existerar ej – som jag ser det. Begreppet gud har jag vuxit ifrån – och förklaringen till det finns t ex HÄR, HÄR och HÄR.

    Det ofattbart SuperIntelligenta Universum som sådant – som Wi ju alla är en pytteliten del av – ser jag snarare som ”gud” (video ca 64 min).


    ”Har även blivit bönhörd då min far t.ex. mirakulöst blev frisk från Leukumi utan läkemedel…

    Det tvivlar jag ej alls på – för ”tro kan försätta berg”. Mera om alternativ cancerbot HÄR.

    ”Jag undrar också om du tror på ett liv efter detta?”

    Ja… – självklart – för det vore ju för jävligt ifall det enda liv som finns – skulle vara wåra nuvarande personliga ego”körda” liv i kött – eller❓


    ”Alla tidstecken finns redan nu att vi närmar oss jordens undergång.”

    Det får stå för Dig – för själv ”vet” jag att jorden Terra kommer överhuvudtaget ej att ”gå under” inom överskådlig tid – och alldeles oavsett ifall människosläktet utrotar sig själva eller ej.

    Men vad skulle det vara bra för❓


    Alla har Wi RÄTT att BÄTTRE
    (även ekonomiskt och politiskt ?) = leva vällustigare❗ – eller

  53. illvilligabloggen skriver:

    Hej Josef ! nyfiken fråga ? WI är det bara ditt eget personliga
    sätt att stava vi eller ligger det någon annan symbolik eller
    förklaring bakom mvh janne

    [ Jo… – Janne – jag stavar numera genomgående vi som Wi = det inkluderar mig själv och alla andra som ”vill hänga på”. / Josef ]

  54. Znogge skriver:

    Hur som helst så önskar jag dig en fin påskhelg!


    [Tack så mycket – Znogge – och detsamma till Dig❗ / Josef ]

  55. kao skriver:

    Din blogg är mycket givande🙂. Lägger den till min lista, så jag hittar dej igen. Kommenterar så småningom.

    Trevlig Påsk önskar
    Kao

  56. Josef Boberg skriver:


    Tack så mycket❗ – Kao
    – för den goa backfeeden. Vet då att det känns himla gott i en 72-årad mans hjärta – som ej alls så sällan känner sig som ”ensam i en öde öken”.

    Glaaad Påsk ❗ – önskar Josef 🙄

  57. illvilligabloggen skriver:

    Glad PÅSK Josef -önskar janne och min vän
    vi är rätt många som gillar dig ! har haft många
    intressanta stunder här när jag läst det Du skrivit.

  58. Josef Boberg skriver:


    Tack så mycket för den goa backfeeden
    – och Glaaad Påsk till Er också ❗ 🙄 / Josef

      http://www.youtube.com/watch?v=OvE7WWuJp-U&feature=

  59. Jonas H Svensson skriver:

    Det var inte igår jag var in på din blogg, men jag hittar hit lite då och då.🙂 Ha en bra dag i vårvärmen!

  60. Josef Boberg skriver:


    Tack – Jonas
    – och ha en bra dag själv – och tänk lite på vad Du ”stoppar i Dig” – så blir det bara BÄTTRE och BÄTTRE ❗🙄

  61. Yvonne Lofquist skriver:

    Alltid lika festligt att hitta sig fram i din härligt innehållsrika blogg. Och varje gång funderar jag på ”hur gör han karlen”? du är ju fantastastiskt skicklig på att ta vara på datorns fördel.
    Jag ville jag kunde.

  62. Josef Boberg skriver:


    Tack så mycket ❗ – Yvonne
    – för Din goa backfeed.

    Jag gör egentligen ej något särskilt – utan som aktiv nätmedborgare så ”dyker” det ju upp nya saker HELA tiden.

    Sen är det ju bara att ”ta tag” i det som faller mig ”på läppen” – och placera det som en lämplig länk eller text i något av mina 30 blogginlägg – eller någon av kommentarerna. Inget konstigt alls.

    Så – ”Jag ville jag kunde” – kan ALLA som jag ser det.

    Drömmar kan slå in = Allt Är Möjligt ❗ / Josef 🙄


    PS.
    Livet i kött är som en öppen bokmen mååånga ”läser” bara en sida – om bl a artegen/äkta frihet = motsatsen till mainstreamat tunnelseende = wåra egon.

    Så – Det Gäller Livet ❗ – bokstavligt talat.

  63. Hej! Josef vi stötte på varandra ang lösvagina, ordval spontant står för det.Mycket förvirrad, imponerad men vill stötta Sanna blev påmind
    om en liten kille som gick till skolan för att byggas upp, bröts ner. Gungade på stolen ,straff sitta på en pall. Kinekinetisk inlärning barn som rör på sig i sitt sätt att ta in info. Pedagogigen var? nej! valet ja! men idiologi sossar glöm. phu!
    Vrede Svensken ut gapa ,ha ha händer aldrig , inte ens när våra barn lider i skolor med lärare som kräver att våra barn ska kunna rösta veta vad alla partier står för ? i 5: klass vi vet ju för fa.. inte …lärare som verbalt förstör barn fast ej förstår det själv….Jag har gått fruktansvärt hårt åt skolan ,ja slutade med systemet…rättväsendet i Sverige idag nej! ingen koll find out , lägger bloggen på is skriver en bok. Men glad att hamna här erkänner att allt prat om mat känns lite för mig konstigt självklart viktigt men förändringar har skett hos människor med tomma magar, corruptio en sida rekomenderar den. Att punkmarkera vissa saker som magnesium mm helt ok en vad gör det våra barn?

    kanon sida välarbetad och kommer in i den bara jag vält systemet först..🙂
    R

  64. Josef Boberg skriver:

    Uppdaterad den 4 september 2013


    Livet i kött är som en öppen bokmen mååånga ”läser” bara en sida.


    Tack så mycket❗ – Raoul
    – för att Du tycker åt hållet rosande om min
    ”Livets blogg !”

    Jag var inne en sväng på Din sida – och där finns MYCKET tänkvärt att ta del av. Men jag saknade mer eller mindre Dina konkreta förslag till lösningar på de bekymmer världen har i dags dato (bl a ekonomiskt) – och då ej minst Sverige.


    Krig och hat har ALDRIG någonsin gjort annat än gjort ont ÄNNU värre i världen.

    Men å andra sidan förefaller det vara så att Wi = varje ny generation av människor – såväl som var och en av oss som enskilda individer – BARA genom att kriga/hata kan komma på att fred = icke hat är det bästa = sann frihet för alla och envar.


    Maria: Behov av vad ?

    Josef: Behov av att lära mer. Det är ju det Wi gör de första fem åren. Wi bränner fingrarna och Wi ramlar och slår oss och allt det här… – och det är ju absolut nödvändigt för att Wi skall utvecklas. Det är absolut nödvändigt då att göra de här misstagen… – för att så småningom komma fram till hur Wi skall göra. Och Wi kan egentligen aldrig lära oss någonting av andra… – på annat sätt än att dom kan så frön, vara förebilder… – utan Wi måste själva försöka.

    Historien visar ju det också. Wi kan ju läsa tonvis… – höll jag på att säga… – med böcker om krig och elände i världen… – och ändå håller Wi fortfarande på och krigar. Wi kan inte lära oss någonting av vår historia. Wi måste ALLTID lära oss genom att försöka själva.

    Maria: Men räcker det att bara erfara saker… – om man inte drar slutsatser av det ?

    Josef: Nej… – det är ju det som är… – tycker jag då… – det nya som man inte hör så ofta i någon allmän diskussion. Att det VIKTIGA är ju inte… – som du var inne på och som jag har sagt då… – att Wi berättar vad Wi har gjort. Utan det viktiga är ALLTID… – när Wi träffar människor… – att Wi berättar vad Wi har LÄRT av det Wi har gjort.

    Det är ju det som är ägget. Det är ju därför Wi är här för att lära oss. Och eftersom Wi inte kan lära av vad andra har gjort… – utan BARA lära av det Wi själva gör på vårt sätt… – så måste Wi återföra på något sätt det här i vårt sätt att tänka. Att Wi inte är här för att göra allting rätt. Wi är här för att LÄRA oss göra rätt. Att det inte är något fel i att då göra fel… – eller misstag som jag hellre vill säga. Utan det är NÖDVÄNDIGT… – det är någonting som Wi VILL.

    Och det kan ju kännas fånigt eller tokigt att säga att Wi vill föra krig för att lära oss att fred är det bästa. Men på något sätt ÄR det så.

    – slut citat ifrån en bra bit ned i texten här.


    Finns det någon lösning på detta dilemma❓

    Jajamän… – för: ”Allt Är Möjligt !”

    I ALLA lägen med oändlig ömhet tänka och säga: ”Gjort Är Gjort !” – och alldeles oavsett hur bestialiskt det skedda än kan ses som – av wåra mer eller mindre körda egon = wår felfostran sedan barnsben.

    Går det❓

    Javisst… – men det finns bara ett ENDA sätt att ta reda på det = själv prova. Men det är med detta som att lära sig att cykla. Som princip så måste Wi prova mer än en gång – och ej alls så sällan MÅNGA gånger – innan det fungerar.

    All Lycka Till


    I o f s så kan jag ha fel i detta – men det kan jag ej föreställa mig att jag har.

    Vad tror Du❓


    PS.

    Apropå – ”Om alla människor har samma värde mamma, då borde du lika väl vilja skaka hand med Obama.”

    När Wi känner/upplever oändlig ömhet för och uppskattning av oss själv fysiskt och mentalt – så är det nog lätt att också skaka hand med t ex Barack Obama. Han är ju också denna oändliga ömhet – även om den kan ses som kamouflerad bakom hans makt över andra.

    Men vad hjälper det ifall Wi vinner hela världen – ifall priset för det är att förlora kontakten med wår egen oändliga ömhet = överleva med rädslan som enda följeslagare.

    ”Krig och hat har ALDRIG någonsin gjort annat än gjort ont ÄNNU värre i världen.

    Men å andra sidan förefaller det vara så att Wi = varje ny generation av människor – såväl som var och en av oss som enskilda individer – BARA genom att kriga/hata kan komma på att fred = icke hat är det bästa = sann frihet för alla och envar.” – slut citat härifrån.

    Låter konstigt i o f s – men allt i Universum = materians värld bygger ju på friktion = både och av allt. Så med den oändliga ömhetens ögon sett – så är krig lika bra som fred – därför att det ena skulle ju ej kunna finnas ifall det andra ej fanns.

    Men mänsklighetens bekymmer = t ex Barack Obamas – kan ju vara att han är vilseledd till att tro att krig/hat kan skapa fred.

    Själv är jag inne på spåret att ifall jag kan leva i kontakt med att känna/uppleva oändlig ömhet för och uppskattning av mig själv fysiskt och mentalt – så finns det ej något bekymmer i världen runt om mig heller – egentligen.

    Naivt ❓

    Javisst… – men det är ju hållbar klokskap – med tanke på: ”Om alla människor har samma värde mamma, då borde du lika väl vilja skaka hand med Obama.”

    – slut citat härifrån.



    ALLA har Wi RÄTT att tillåta oss själva och andra att få må BÄTTRE och BÄTTRE (även ekonomiskt och politiskt ?) = leva vällustigareeller

    DAGS FÖR EN FRISKARE FRAMTID = WI TAR VARALIVET I KÖTT

  65. Käre Josef , har lämnat bloggen ,men det du skriver : AMEN !
    men jag ger inte bort ett löfte , och kaos råder även om personen
    är min vän. Ja! sjuk det står han för, men oj! inte dum.

    Men man orkar en tim
    med han sen e man slut🙂 jag har ju inloggning så spårar han ur agerar jag. Men Människan är fri så länge hon ej skadar el gör ont…han är KAOS ja men ganska rolig. Tråkigt att du ej sett mIna inlägg många var dom , och vi tycks ha lite gemensamt *ler*

    Med respekt Raoul , Inte mr X , ja …. jag e lite crazy låter denna man agera runt där ,men glädjen över att han är glad gör mig lycklig. han står upp för sin sjukdom ….. dock ej psykos mao lite medvetenhet finns *ler* tror du han bryr sig ?’ även han ser gud.

    Mat , politik , får ej riktigt grepp och har en sak att slutföra den tar en tid. Men tackar dig. Ab imo pectore
    Raoul

    Men skriv ej inlägg där måste nog skriva når mer globalt så dom fina följare jag har från världen runt inte tror jag gått in i en psyk…

    vad han kan skriva utan att ens reflektera över vad!


    (”Allt som har en början har ett slut !” / Josef)

  66. Ja ! som bensin, hyckleri, oförstående, kött, vitaminer
    omsorg om barn, det värsta av allt människor som min vän, som agerar. oavsett och verbalt krossar allt o alla ,oavsett språk.

    ja det du skrev är så självklart ? man föds ,man dör…..djupt !

    lösningar hm..ägg kött, mat ….ok jag e väl dum. Men förändring
    sker inte över nätet åter människor med tomma magar har störtat regeringar.

    Enskilda individer med tomma magar, men med vilja rest sig ur misär, ……agera !! mat . egoism!!! brutalt ärlig nu det är vad som borde ha det snabbaste slutet. …..fattar nada en sec mycket tragiskt om ett barn, sen bara mat mat Valet 2014 ska det ändras med hm..magnesium?🙂
    DURA NECESSITAS här vore det bästa …..men fin och väluppbygd blogg.
    Raoul

  67. Josef Boberg skriver:


    Jo… – Raoul
    – men…

    Varför skall Wi överhuvudtaget bekymra oss om det räcker si eller så. Det är ju fullständigt vansinnigt egentligen. Och så tänker ju inte små barn att inte den här världen… – som jag har fötts in i den räcker inte till för mig. Utan dom VET ju inifrån och ut att det här räcker åt mig… – det finns ett ÖverFlöd och lever i det.

    Maria: Tror du att barn i Etiopien vet det ?

    Josef: Ja… – men föräldrarna vet det ju inte. Och där har ju då föräldrarna så att säga med språkets hjälp och sitt vuxenLivs prägling… – ett sådant ännu mera utvecklat bristseende att det påverkar barnen redan innan dom får sitt språk… – så att många svälter ihjäl.

    Maria: Men du kan ändå inte bortse ifrån den här konkreta faktiska situationen. Där finns det ingen mat.

    Josef: Inte därför att inte moder jord så att säga har förutsättning att ge dom mat… – utan därför att människorna har tänkt fram ett system som inte skapar förutsättningarna för det här att producera mat.

    Apropå det här med mat. Det här är ju ganska fantastiskt att nu har Wi ett klot som kan producera, tror jag, mat… – den har kapacitet att idag producera mat till tre planeter (2013 produceras det mat som mer än väl räcker till för ca 12 miljarder människor – och Wi är bara ca 7 miljarder !). Och trots det så svälter det idag ihjäl fler människor varje dag… – än det NÅGONSIN i människans historia har gjort.

    Maria: Ja just det… – det är fakta. Vad har du för förklaring på detta ?

    Josef: Men förklaringen är ju att Wi i vuxenvärlden… – tänker fram system som att Wi i detta totala gigantiska ÖverFlöd svälter ihjäl. Det finns ju inte någon brist. Men Wi tänker ju fram den bristen genom att Wi tror att det inte finns ett ÖverFlöd… – och så skapar Wi system som skapar en brist.

    Maria: Men hur föds den här första tanken om att det inte räcker ? Alltså den som startar det hela. Någonstans måste Wi vara förprogrammerade för att tänka så… – alltså utifrån rädsla ? För att trots allt är det inte det naturliga att Wi tänker att det finns ett ÖverFlöd och det räcker för mig. Men dom flesta tänker att det inte räcker för mig. Därför måste jag skydda mig.

    Josef: I litteraturen finns det ju på olika ställen angett att det finns ett ÖverFlöd… – och Wi försöker hela tiden att bevisa motsatsen.

    Maria: Ja… – men jag undra just varför ? Varifrån kommer detta felaktiga sätt att tänka ?

    Josef: Ja… – det har jag inget svar på. Men förmodligen har någon av lyssnarna ett svar på det.

    Förmodligen hänger det väl ihop med så att säga det här tankesystemet då att Wi är åtskilda i våra fysiska kroppar på något sätt… – att Wi inte berör varandra. Om jag kan äta mig mätt och någon annan svälter ihjäl… – så är så att säga den som svälter ihjäl berör inte mig… – det har inte med mig att göra. Men det HAR ju det.

    Wi har inte bara ett fysiskt armod. Utan på något sätt så är det fysiska armodet då… – som gör att människor svälter ihjäl… – det är någon sorts konkretisering av hur Wi tänker… – på så att säga den mentala sidan.

    Maria: Hur tänker du ?

    Josef: Jag har ju nu på sista åren har jag börjat se på andra människor som att dom speglar en del av mig själv. Om jag tycker om eller inte tycker om andra människor… – så är det ALDRIG någon annan människa som jag tycker om eller inte tycker om… – utan det är den delen av mig själv som den här speglar.

    Ungefär som om Wi tittar på en tavla här… – så har du och jag ju då två olika upplevelser av samma tavla. Tavlan har ju en egen verklighet… – men ingen av oss ser den. Utan Wi ser så att säga det Wi har bestämt oss för att Wi SKALL se. Det Wi har tänkt fram att jag skall uppleva av den där tavlan… – det är det jag ser… – och du ser någonting annat som du utifrån din erfarenhet har tänkt fram. Men egentligen ser Wi inte själva tavlan. För i den tavlan finns det någon sorts sanning som är vad den ÄR. Och Wi gör om den verkligheten till någonting som passar oss.

    Maria: Du menar att så förhåller Wi också till Livet i stort ?

    Josef: Ja… – andra människor, det samhälle Wi lever i… – ALLT. Wi ser på något sätt inte verkligheten. För hade Wi gjort det hade Wi ju sett det här fysiska ÖverFlödet. Utan Wi ser det som Wi så att säga har BESTÄMT oss för av olika skäl att Wi SKALL se.

    Jag har en bild i väskan som visar en spiral… – om man tittar på den och inte har sett det här innan. Och på den finns det ett bakgrundsraster. Och när jag frågar människor då… – både i större församlingar och enskilt… – om dom ser den här spiralen…. – så svarar alla ja. Jamen… – säger jag… – det är ingen spiral. Det är ett antal större och mindre och mindre cirklar. Och så lägger jag fingern på och drar runt och visar det här.

    Och den bilden visar på något sätt att Wi ser inte verkligheten. Utan Wi ser på något sätt det Wi har bestämt oss för utifrån den bakgrundsmusik då som Wi har i huvudet. Och det här med bristen i världen… – som Wi har bestämt oss för att se… – den finns ju inte. Varken när det gäller mat… – eller när det gäller råvaror eller prylar överhuvudtaget.

    Det finns ett ÖverFlöd utav allting. Det har ju bland annat nu sista tre åren bevisat. Wi har ett ÖverFlöd av fabriker som kan göra massor med saker ju. Wi har ett ÖverFlöd av människor som kan och vill göra det här. Och ändå så lider hela världen och Wi själva då brist på det allt det här.

    Men på något sätt så gör Wi inte… – därför att Wi har bestämt oss för att Wi vill INTE UPPLEVA den här fysiska ÖverFlödsverkligheten. Wi vill hålla kvar det här att det skall vara någon sorts brist på det som det inte finns någon brist på.

    Fråga mig inte varför.

    – slut citat från en bit ned i texten här.


    Om hur Wi ”över en natt” – bokstavligt talat – kan förändra detta – har jag ju svarat på i min första kommentar till Dig. / Josef

  68. Hej mr J !
    måste bara säga att min vän gav upp snabbt, så jag har lagt ut lite
    alster ,KÖTT KÖTT, ÄT ….SKOJAR tittar in ibland, försöker fatta vad det är du röker ;-))) flumig sida men ger man den tid bom!!
    R


    [Om vad jag röker här och här. I övrigt så får Du gärna förklara Dig närmare – avseende Dina risningar av mig som person och min blogg.

    Det Wi säger om någon eller några andra – det säger Wi ju ALLTID mer eller mindre om oss själva också – och ej alls så sällan minst lika mycket. / Josef Boberg]

Kommentera

