Framför Allt vara sin Egen Vän – Eller ?


Det handlar ej om hur länge Wi lever, det handlar om HUR Wi lever mens Wi lever ! Det är LivsFarligt att Leva som reinkarnerade varelser i kött – därför att den fysiska mortaliteten är näst intill 100 % – men den Själsliga är nolleller ?

Kom ihåg att ingen är där hen är av en tillfällighet – för ingenting i den Kosmiska Planen sker av en slump – eller ?


Hur Ingmar Bergman upplevde Livet efter sitt Exit 2007 som kanaliserad;


OSHO: ”Being In Love” – på temat att i första hand älska sig själv. Går det överhuvudtaget att ge bort något som Wi själva ej först har – eller ?


Apropå rubriken – så har Wi ju att vara med = stå ut med Oss själva 24 timmar per dygn under hela wår levnad som reinkarnerade varelser i kött. Så att då hela den tiden framförallt vara vänner med Oss själva – har sina poänger – om hen så säger.

”Gud” = Livet Självt har aldrig någonsin skrivit några budord eller bibelböcker – och kommer aldrig någonsin att göra det heller. Vare sig för människor, djur eller NaturRen som sådan. Thats it – eller ?

Men så länge som Livet Självt i form av NaturRen spirar om våren, frodas om sommaren, slowar ned under hösten och vilar under vintern – så finns det en framtid även för den för ca 450 000 år sedan skapade (om det en bit ned i texten på den länken) arten människa – eller ?


Budord och bibelböcker är helt enkelt ett djävulskt påhitt av religiösa makthavare sedan ca 6 000 år tillbaka. Till för att få oinskränkt makt över Oss av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna med.

Knepet är att skapa skuld, skam och syndkänslor hos Oss av vanligt folk. Det skapar i sig rädsla – som gör Oss lättmanipulerade. Så dags snart för att förpassa det oket dit där det hör hemma = soptippen – eller ?


Det finns goda poänger – med mina öron hört – i det min brorsdotter Gun Johansson säger i den här videon:


Var kommer jag ifrån ? Alla tillräckligt små barn = yngre än 4-5 år – minns mer eller mindre var dom kommer ifrån. Går det också som vuxen att minnas var Wi kommer ifrån = vad Wi var – innan Wi valde att reinkarnera i kött ?

Mitt svar på det är Ja.


IMMATERIELL ENERGI + Skalära Energivågor = Livet Självt ! ? !
= mer än 99 % av wåra fysiska Kroppar i volym sett – enligt kvantfysiken.

Den immateriella LivsGnistan = GudsGnistan (som ej skall förväxlas med religioners påhittade gudDomar) har två ”ansikten”. Dels den immateriella kosmiskt SuperIntelligenta oändliga LivsEnergin – och dels det tillika kosmiskt SuperIntelligenta immateriella svarta hålet.

Den immateriella LivsEnergin som sådan – är det som i allt väsentligt ger den fysiska Kroppen den energi som den behöver – för att wåra ca 13 miljarder kroppsceller och ca 100 miljarder hjärnceller skall fungera på ett bra sätt. Den mat och dryck som Wi petar i Oss har relativt sett bara en marginell betydelse.

Wåra Kroppar kan ej ett enda ögonblick fortsatt fungera – ifall den immateriella LivsEnergin skulle falla bort. Helt utan mat och dryck går det att Leva ett bra tag. Har Wi undermålig kontakt med den immateriella GudsGnistan – så får vilken mat och dryck Wi petar i Oss större betydelse – än om Wi är i bra kontakt med GudsGnistan. Jesus körde ju sin Kropp efter plusfästelsen under sex veckor helt utan mat och dryck – och det gick ju bra.


Att få kontakt med den immateriella GudsGnistan handlar om att följa andningen. Och då menar jag följa = ej alls styra andningen med operativsystemet. Andas jag med operativsystemet – så blir inandningen ”större” än utandningen – och när jag bara följer andningen så blir det tvärtom + att mitt tankefokus helt automatiskt landar i bröstområdet = den immateriella GudsGnistans säte i den fysiska Kroppen = där känner jag mig Hemma – minst sagt – och alldeles oavsett ifall jag är i min bostad eller annorstädes.

När jag andas med operativsystemet – så blir jag t ex stressad, drabbas av ”oändlig” självkritik = rädsla, nedstämdhet, skuld-, skam- och syndkänslor osv.

En video om hur lätt det är att komma ur den fällan på Facebook här – men Du måste vara inloggad på Facebook för att kunna se den.

När jag bara följer andningen – så hamnar jag helt automatiskt i bröstområdet – och det immateriella svarta hålet ”slukar” då allt som har med stress, självkritik = rädsla, nedstämdhet, skuld-, skam- och syndkänslor osv att göra – och oavsett hur mycket sådant som mitt operativsystem producerar.


Operativsystemets kapacitet är stor – men det immateriella svarta hålets kapacitet att förinta det operativsystemet producerar är större = Det finns ALLTID en annorlunda framtid i sikte !

Ett knep för att själv kunna inse det – kan vara att istället för att tänka eller säga t ex – ”Jag är nedstämd” – tänka eller säga till mig själv – ”Jag är nedstämd – eller ?” Det öppnar upp för alternativa tankebanor – och kan tillämpas på allt som operativsystemet ständigt och jämt producerar – eller ?


Följa andningen kan jag göra under dagen vid många tillfällen – utan det det stör det jag för stunden håller på med. Kan det bli enklare än så att befria mig själv ifrån stress osv ? – och som bonus få att vara vid gott mod !

Operativsystemet = de ca 10-15 % av hjärnan som vuxna använder. Alla nyfödda barn använder 100 % av hjärnan – för de har inget operativsystem – och deras GudsGnista interagerar med deras hjärna utan störningar. Barn yngre än fem år har ett ”tamt” operativsystem – som gör att deras GudsGnista och hjärna fortfarande i mycket hög grad kan interagera = samverka.


Men sen kommer skolan in i bilden. Vuxna ”klistrar” mer och mer på barnen sina operativsystems förut fattade meningar om sig själva och världen. Barnen förlorar därmed mer och mer av sin naturliga kreativitet och spontanitet = dom blir mer och mer som vuxna är = har väldigt lite kontakt och interaktion med GudsGnistan, tyvärr tyvärr…😥

Men allt som har en början har ett slut. Livet i kött löper – och som vanligast senast vid 70-90 års ålder är det dags att dra sitt sista andetag = operativsystemet raderas = GudsGnistan tar över det hela till 100 %. Så den fysiska döden kan ju ses som LivRäddare, faktiskt…

Dr Rauni-Leena Luukanen-Kilde har skrivit boken: ”Det finns ingen död” – som starkt styrker att det är så.

Barn lär sig upp till ca fem års ungdom – lika mycket som Wi sen lär Oss under hela resten av wårt liv. Så att dagligen vara i kontakt med GudsGnistan – har sina poänger – om hen så säger. I grund och botten handlar ju detta om att upphöja mig själv till små barns nivå = företrädesvis tänka, tala och agera spontant på hjärtats nivå.


Går det som vuxen ? Javisst gör det det – men det krävs ju då att Wi ej alls så sällan även ”landar” i bröstområdet under dagen. I så fall sköter sig det mesta av sig självt = Det ordnar sig ! = Wi älskar mera och måste-arbetar mindre.

Det kan ju vara värt att testa mer än en gång – för hur Wi än vrider och vänder på saker och ting – så handlar ju allt i grund och botten om att: ”Det Gäller Livet” – eller ?

”Kanske bör Wi sluta fokusera på att vänta på allt i wår väg – och istället njuta av det oplanerade i wåra vardagliga liv” – eller ?

All fortsatt lycka till med Ditt Liv ! ❤


Jag har funnit det välgörande att varje morgon ställa de följande frågorna till mig själv

1. Var kommer jag ifrån ?

2. Nu Lycklig – eller ?

3. Det finns alltid en framtid – eller ?

4. Hens – Wi älskar Oss – eller ?

5. Det Ordnar Sig Alltid – eller ?

6. Älska mera – måste-arbeta mindre – eller ?

7. Livet i kött är ett spännande äventyr – eller ?

När mitt operativsystem kommer med sina eländes eländen statement – och det gör det fortfarande ofta – så har jag också kommit på att det ÄR välgörande att efter varje sådant påstående lägga till – Eller ? Det öppnar upp för annorlunda förhållningssätt till eländet ifråga.


VÄL BEKOMME BÄSTA BESÖKARE – ”DET GÄLLER LIVET”

– och om artegen = naturlig sexualitet som vänskapAnde här.

Finns det överhuvudtaget något i någon människas liv i kött – som är viktigare än att vara vän med sig själv på alla plan fysiskt och mentalt – och då ej minst sexuellt



Frihetstillstånd för bloggägaren Josef Boberg finns här.

For translation of this to English – ”click” here.

Om innehållet i bloggen i detta register.

Livet i kött är som en öppen bokmen mååånga ”läser” bara EN sida.


Videon – Var Din Egen Vän !

– live ca en kvart med Gun Johansson – med huvudfokus på den ”helige anden” = den livgivande Andningen.


En video om ca tre minuter med Sanna Edhin på Facebook på samma tema här


Finns det överhuvudtaget något i någon människas liv i kött – som är viktigare än att vara vän med sig själv på alla plan fysiskt och mentalt – och då ej minst sexuellt

Som oreserverat vän med sig själv så lyssnar Wi mera på oss själva = Kroppen än på andra = Wi äter bl a mera av artegen kost, tror jag = är jag rätt säker på.


Går det överhuvudtaget att vara vän med någon enda annan – så länge som Wi ej fullt ut är vän med oss själva ?

Kan Wi ge bort något (t ex vänskap) till någon enda annan – ifall Wi ej först själva känner oreserverad vänskap och uppskattning av oss själva som Wi är ?


Sann vänskap med mig själv och andra innefattar allt tänkbart = det finns ingen rädsla och inga tabun

Ifall Wi varje dag väljer att förgylla wåra egna liv med att fullt ut vara vänner med oss själva = minskar eller eliminerar självkritiken – så löser det sig nog med det mesta i den här jämmer– och glädjedalen = då finns det mycket goda förutsättningarna för att det skall bli mindre av jämmerdal och mycket mera av glädjedal – tror jag… = är jag rätt säker på.


Med andra ord – ”Det Gäller Livet !” – bokstavligt talat – och ”We Are All One !”

– antingen Wi gillar det eller ej – som jag ser det.


By the way – Journalisten Maria Wendehög, på Sveriges Radio i Göteborg, samtalar 1994 med mig = Josef Paul Svensson i sin programserie: ”Det Gäller Livet”. Intervjun sändes i två delar, om vardera 36 minuter, i P1 22/1-94 (om bl a att Wi ej kan lära Oss något av mänsklihetens skrivna historia – utan enbart genom att göra egna erfarenheter) – och 29/1-94 (om bl a att allt finns i Överflöd för alla och om Livet som sådant).

Jag är sedan 20 januari 2004 (= min nya ”födelsedag”) namnad som Josef Boberg. Boberg är moder Kristinas flicknamn.

Mera att träna med för att bli vän med sig själv i det följande;


Var snäll mot dig själv !

Självmedkänsla är att acceptera sig själv vid motgång. Varför ser vi medkänsla som något självklart positivt, förutom när det kommer till oss själva ? Då ska vi vara hårda, trots att det är det sista vi behöver. Var snäll mot dig själv !

– slut citat från ”högertexten” här.


Inre dialog och relation till dig själv… Bli din egen bästa vän !

…Genom att börja i den ände där du först blir din egen bästa vän och lyssnar till dig och det du vill, så finns en klar och tydlig bild för var du är idag, var du vill komma, hur du vill ta dig dit och med VEM du vill slå följe. På detta sätt, så blir det oerhört enkelt att uppmärksamma vilka som tenderar till att vistas utanför din målbild och vilka som istället kan hjälpa dig framåt.

– slut citat härifrån.


Dagens tanke om att vara sin egen bästa vän !

…Vad och vilka lyssnar du på ? Försök att ha som utmaning att ta in varenda liten komplimang, uppmuntran och klapp på ryggen du kan få. Försök att bli din egen bästa vän som säger snälla saker rätt ofta. Många gånger är vi vår värsta vän då vi säger ”Gud vad mycket finnar jag har”, ”Vad tjock jag är !” ”Herreguuuud vad blek jag är”. Tänk dig att du träffade en kompis som startade din dag med såna repliker, inte en bästa vän direkt. Hur illa är det inte om den värsta vännen är den du ser i spegeln. Ändra den vanan och bli din bästa vän, för vi förstår nog inte hur ledsna vi kan göra oss själva.

– slut citat härifrån.


Vem är din bästa vän ?

Vem är din största möjliga fiende ? Terrorister ? Dåliga chefer eller dåliga anställda ?

Faktiskt ingen av dem. Din störste möjliga fiende är du. Ingen kan förstöra ditt liv som du kan. Ingen kan dra ur proppen till din karriär lika effektivt som du. Ingen kan förstöra ditt äktenskap som du. När du kritiserar dig själv eller hatar dig själv, blir du din egen värste fiende.

– slut citat härifrån.


Att vara sin egen bästa vän !

Så, nu har jag påpekat vikten av att vara snäll. Nu tar vi det vidare. Nu ska du bli din egen bästa vän.

Vad är att vara en bra vän ? Att komma med goda råd ? Att berätta hur man gör ? Och hur man inte gör ? Kanske det. Men det är inte de vännerna du framförallt väljer att träffa, eller hur ? När allt kommer omkring är din bästa vän hen som det går att umgås med. Som låter dej vara ifred. Som inte pekar och letar. Varför gör du si ? Varför gör du så ? Din bästa vän håller inte på så. Hon är glad att se dej. Hon hoppar upp i din soffa och gillar läget. Hon gillar utsikten från ditt fönster. Hon gillar faktiskt det mesta med dej och ditt.

– slut citat härifrån.


Var din egen bästa vän !

Fick en lapp från Kevins mamma igår där det står ”Var din egen bästa vän”. Satte direkt upp den på spegeln nere på Kevins rum eftersom jag är där ganska ofta. ”Var din egen bästa vän” är bland det bästa jag hört. Behandla dig själv så som du skulle behandla andra. Du skulle väl inte säga till din bästa vän hur ful och tjock hon/han är? Säg inte det till dig själv heller. Sluta vara taskig och nedvärderande mot dig själv. Var din egen bästa vän. …

– slut citat härifrån.


Acceptera och bli din egen bäste vän !

…Åtta steg för att acceptera i stunden

1. Ta ett djupt andetag och slappna av i händerna i en vilsam ställning.

2. Notera och beskriv din omgivning här och nu och utan att värdera.

3. Notera och beskriv din Kropp och ditt inre här och nu och utan att värdera.

4. Fatta beslutet – välj att acceptera och bara ha det du uppmärksammat.

5. Besluta dig för att acceptera det om och om igen.

6. Acceptera i handling – gör det som behövs.

7. Undvik inte … fly inte … förvräng inte … stäng inte av.

8. Acceptera att du inte kan acceptera – respektera dig själv.

– slut citat från slutet av texten här.


Sammanfattningsvis så kan det uppfattas som LivsViktigt att vara vän med sig själv. I annat fall så blir livet i kött fortsatt mer eller mindre ”ett rent helvete” på jorden Terras yteryta i ”evigheter”. Måhända kan istället ”Kärlek till vardag och fest” vara ett bra alternativ, kanske… 💡

Med andra ord – Det Gäller Livet ! – bokstavligt talat – eller❓


SUPERINTELLIGENTA KROPPARS ÖNSKNINGAR

Detta är en ljus och vacker dag kosmiskt sedd !

Min kosmiskt superIntelligenta Kropp och alla andras dito – är trygga och accepterande idag

Under tiden min kosmiskt superIntelligenta kropp och alla andras dito – tar 3 x 7 djupa sammanhängande andetag – väljer wåra Kroppar att vara här för att mottaga helheten och ÖverFlödet – i detta evigt generösa Universum

Min kosmiskt superIntelligenta Kropp och alla andras dito – är deltagare i detta Universum – och det saknas något utan wåra Kroppar

Min kosmiskt superIntelligenta Kropp och alla andras dito – kan välja att se skönheten och uppleva näringen och stödet – som finns här och nu

Min kosmiskt superIntelligenta Kropp och alla andras dito – kan välja att komma ihåg att de är oskyldiga – och att de är trygga med sig själva – och alla med dem

Min kosmiskt superIntelligenta Kropp och alla andras dito – kan välja att släppa taget om det förflutna

Min kosmiskt superIntelligenta Kropp och alla andras dito – är sedan sina födelser fyllda av Kär Lek

Min kosmiskt superIntelligenta Kropp och alla andras dito – längtar kontinuerligt efter mer och och mer av Kär Lek = den längtan är oförstörbar

Min kosmiskt superIntelligenta Kropp och alla andras dito – är tacksamma för att de är födda Väl Signade

Min kosmiskt superIntelligenta Kropp och alla andras dito – vet att allt är redo för dem – så att de kan släppa taget – och uppleva stöd och Kär Lek

Min kosmiskt superIntelligenta Kropp och alla andras dito – är alla perfekta fysiska manifestationer av den ”Universella Planen”

Min kosmiskt superIntelligenta Kropp och alla andras dito – har rätt att vara här trygga, hela och kompletta. Amen = fast, trovärdigt, sant, säkert, pålitligt och tillförlitligt. / Josef


Detta därför att: We Are All ONE !” – antingen Wi gillar det eller ej – som jag ser det.

Men hur många inser det i dags dato – och ägnar sig åt att lyssna på och fysiskt Leva med sina egna kosmiskt super-Intelligenta Kroppar på t ex David Deidas naturliga och visa sätt – och/eller att t ex äta artegen mat osv❓

– slut citat härifrån.


HÄLSAN ÄR EJ ALLT – MEN UTAN HÄLSAN FÅR ALLT ANNAT UNDERORDNAD BETYDELSE

Därför gäller det att lyssna på Kroppen, och väldigt mycket mindre till egot, i alla lägen. Och då ej minst avseende vad Kroppen vet är artegen föda. Mera om detta för Kroppen så LivsViktiga ämne på min blogg här och på Facebook här.


Apropå ett hälsosamt Liv som varelser födda i kött:

”…Jag äter inte längre mat som innehåller mycket sockerarter/kolhydrater. Alltså inget mjöl, ingen pasta, inte potatis, inte ris, inte läsk, inte godis, inte chips, dricker inte öl. Jag äter mat som innehåller ägg, kött, fisk, grönsaker (ovanjords), naturliga nötter, bär och mycket naturligt fett från ekologiskt kallpressat kokosfett, smör, riktig olivolja(första pressningen). Thats it!…”

– slut citat ifrån här och här.


MITT KOSTHÅLL

Frukost: Ett stort glas källvatten = Naturell VATTEN kolsyrat (ca 3 dl) från flaska (finns på ICA Maxi) – med en bra skvätt rödbetsjuice uti + en rågad tesked potatismjöl = resistent stärkelse + en slätstruken tesked MSM (MetylSulfonylMetan = en svavelförening).

Efter det en mugg kaffe – som görs på likaså källvatten (ca 1,5 dl) med en rågad tesked ekologiskt pulverkaffe. I det en rejäl skvätt vispgrädde och en rågad tesked ekologisk kokosolja.


Lunch:
Lite surkålurkål direkt in i munnen från burken på en gaffel, en rågad matsked Créme Fraiche (fetthalt 34 %), en rågad matsked Rysk yoghurt (fetthalt 17 %). Över det strör jag ekologiska kokosflingor, några ekologiska cashewnötter och lite mera av ekologiska russin. I tallriken finns också en rågad matsked ekologisk kokosolja. Över alltihopa en rejäl skvätt vispgrädde. Till det ett kokt ägg. Därefter en mugg kaffe enligt det föregående.


Middag:
100-130 g smör- och olivoljestekt ”fyrbent” kött – så fett som möjligt, fågel, fisk eller annat proteinrikt. Till det ett eller annat ekologiskt salladsblad och dito två minitomater + en måttlig mängd surkål. Salladskrydda och fet dressing över det hela.

Som efterrätt en matsked rårörda lingon med rikligt med vispgrädde till. Efter det mugg kaffe enligt det föregående.


Mellanmål:
En mugg kaffe enligt det föregående räcker som vanligast. Ifall jag ändå känner för något tilltugg – så kan det bli t ex en ostskiva med osthyvlat smör på, en liten bit kylskåpskallt kött – eller en liten korvbit med hög kötthalt, ett LCHF Huså Bröd-kex med osthyvlat smör på eller annat liknande med hög fetthalt.

Men då och då blir det ändå en Mor Annas pepparkaka eller en ekologisk havrekaka till kaffet = sockerdrogen är stark – minst sagt.


Sedan 1996 så konsumerar jag också dagligen ca 4-5 dl Donat Mg. Detta därför att oavsett kosthåll – så kan Wi ej tillgodose Kroppens behov av essentiellt magnesium via kosten.


PS.
Röker en kort cigarill gör jag också efter varje mat- och kaffepaus.

Tränar gör jag aldrig – men en timmes promenad i lugnt tempo blir det som vanligast varje dag. Det har jag hållit på med sedan mitten av 1970-talet. Det mår min Kropp helt enkelt utmärkt bra av.

– slut citat från slutet av texten här.


Den 24-årige killen ska snart dö i cancer. Men den sista texten han skrev rörde oss till tårar.😥

Innan fanns det så många saker jag tänkte på. När jag fick veta hur lite tid jag hade kvar, stod det klart för mig vilka saker som verkligen är viktiga. Så, jag skriver till dig av egoistiska skäl. Jag vill ge mening åt mitt liv genom att dela med dig vad jag har förstått:


Slösa inte din tid på ett arbete som du inte gillar. Det är uppenbart att man inte kan lyckas i något som man inte gillar. Tålamod, passion och engagemang kommer lätt, bara du älskar det du gör.

Det är dumt att vara rädd för andras åsikter. Rädsla försvagar och paralyserar dig. Om du tillåter det, kan rädslan växa och bli värre varje dag tills det inte finns någonting kvar av dig. Lyssna på din inre röst och följ den. Vissa kanske tycker du är galen, men andra kanske tycker att du är en legend.

Ta kontroll över ditt liv, ta fullt ansvar för de saker som händer dig. Begränsa dåliga vanor och försöka leva ett hälsosammare liv. Hitta en aktivitet som gör dig lycklig. Låt ditt liv formas av de beslut som du har gjort, och inte av besluten du ändå inte kan styra.

Uppskatta människorna omkring dig. Dina vänner och släktingar kommer alltid att vara en oändlig källa till styrka och kärlek. Det är därför du inte ska ta dem för givet.

– slut citat härifrån.


Publicerades den 13 dec. 2012: ”A new cancer treatment that is free has virtually no side effects and can be used in conjunction with other cancer treatments. It involves starving cancer cells of the fuel they the love…

– slut citat av texten under videon på Youtube


OM UPPHOV TILL OCH BOT FÖR CANCER MM

Wåra fysiska Kroppar i kött är predestinerade för = gjorda för att leva på proteiner (”fyrbent” kött, fågel, fisk, ägg osv), animaliskt fett och ekologiskt fett av typ kokosfett och rapsolja (omega 3-rikt). Det ger en jämn blodsockernivå. Av detta producerar Kroppen sen den glukos = det blodsocker som Kroppen behöver för en ”perfekt” funktion. Denna kost är kort och gott rena hälsokosten för Kroppen.

Men som nödfoder kan Kroppen även överleva på kolhydrater och socker under en viss tid.

Sedan ca 50 år tillbaka så har Wi av vanligt folk = väsentligt flera än 90 % av medborgarna – av etablissemanget lurats till att tro att kolhydrater och socker är en nödvändig ingrediens i kosten. Livsfarliga verket = Livsmedelsverket förordar en kost som innehåller 60-70 % socker och kolhydrater – och som därtill skall vara fettsnål – annars blir Wi överviktiga, får hjärt- och kärlproblem, cancer osv.

Men det är lögn och förbannad dikt – därför att det Wi blir överviktiga av, får hjärt- och kärlproblem, cancer osv av – ÄR för mycket av kolhydrater och socker i kosten. Ej mer och ej mindre än så.

Som vuxna så bildas och dör cancerceller här och där i Kroppen ständigt och jämt. Under rätt många år med Livsfarliga Verkets rekommenderade 60-70 % kolhydrater och socker i kosten – klarar Kroppen själv av – med insulin som motgift – att hålla blodsockernivån på rimliga höjder. Men så småningom tröttnar Kroppen på den felaktiga kosten = insulinproduktionen fungerar ej längre för att hantera det för stora intaget av kolhydrater och socker.

Förhöjda blodsockernivåer är det som cancercellerna MÅSTE ha för att ha framtiden för sig. Tar då cancerpatienten bort det mesta av kolhydrater och socker i kosten – till förmån för mera av animaliskt fett och ekologiskt fett av typ kokosfett och rapsolja – så återgår i de allra flesta fall blodsockernivån till det normala.

Cancern dör helt enkelt – därför att den kan helt enkelt ej överleva utan förhöjda blodsockernivåer. Inget konstigt alls – men lik förbannat så förefaller det vara näst intill obegripligt för t ex dom allra flesta cancerbehandlande läkare.

Men va fan – i deras utbildningar ingår ju bara att ta till kniven och förskriva cellgifter, tyvärr tyvärr…😥


Friska celler lever utmärkt på fett och ketonkroppar medan cancerceller inte kan utnyttja detta bränsle utan måste förlita sig på glukos (blodsocker) och glutamin. Om man därför går över till en mycket strikt ketogen kost (extrem LCHF) får de friska cellerna ordentligt med näring, från just fett och ketonkroppar medan cancercellerna berövas sitt huvudsakliga bränsle, blodsockret och det gäller därför att pressa ned detta så långt det över huvud taget är möjligt.

– slut citat härifrån.

Mera om detta här.

– slut citat härifrån.

Konsensus – Cancer som en ämnesomättningssjukdom – ej mer och ej mindre än så.



ALLA har Wi RÄTT att tillåta oss själva och andra att få må BÄTTRE och BÄTTRE (även ekonomiskt, politiskt, som publik på dansbanor osv ?) = leva vällustigareeller

DAGS FÖR EN FRISKARE FRAMTID = WI TAR VARALIVET I KÖTT ?

6 kommentarer till Framför Allt vara sin Egen Vän – Eller ?

  1. elina skriver:

    Ja, man bör vara sin egen bästa vän. Bara då kan man se även de andra. Älska din nästa som dig själv gäller bara om man orkar älska sig själv vilket inte fungerar i varje läge.

  2. Josef Boberg skriver:

    Elina… – klockrent – och lite om det mystiska med att oreserverat kunna älska sig själv till 100 % = andra också här.

  3. anders skriver:

    Det krävs att man lägger ner en del jobb för att hamna i balans.

    För att komma rätt i samhället behöver man nog fundera på ALLA alternativ som presenteras, och även de som inte presenteras.
    http://www.mensenrechten.org/wp-content/uploads/2014/05/the-most-dangerous-superstition-larken-rose-20111.pdf

  4. Josef Boberg skriver:

    Jo… – Anders – men jag tror ej att det är möjligt att förstå någonting överhuvudtaget – så länge som Wi ej oreserverat = till 100 % är vänner med wåra egna kosmiskt superIntelligenta Kroppar.

    Lite om vad jag menar med det här.

  5. Miah skriver:

    💕💕💕

  6. Josef Boberg skriver:

    ❤ ❤ ❤

Kommentera

